سلامت و تندرستی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گزارش شفاف دکتر فرزانه فربخش گفت بیش از 5.5 میلیون ایرانی بالای 25 سال همزمان با هفته ملی دیابت مبتلا به دیابت شدند.

به گفته وی ، بیش از 483 میلیون نفر بین 20 تا 79 سال در جهان از دیابت رنج می برند و پیش بینی می شود تا سال 2045 تعداد افراد دیابتی در جهان به 700 میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه در سال 2019 بیش از 4.2 میلیون نفر بر اثر این بیماری می میرند ، خاطرنشان کرد: 374 میلیون نفر در سراسر جهان از اختلال تحمل گلوکز رنج می برند ، بیشتر آنها بدون مداخله موثر ، بیشتر آنها از دیابت رنج می برند.

وی یادآور شد که مطابق با اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط ، جمهوری اسلامی ایران مصمم است که تا سال 1404 جلوی شیوع دیابت را بگیرد.

به گفته دکتر فربخش ، برای دستیابی به این هدف ، یک برنامه جامع مراقبت از بیماری های غیرواگیر ، همراه با هفته ملی دیابت (24 تا 30 نوامبر) برای آگاهی بخشی در مورد اهمیت دیابت و تغییر سبک زندگی در حال برگزاری است.

وی گفت: دیابت: پرستاران تفاوت ایجاد می كنند – شعار امسال روز جهانی دیابت است. افزایش آگاهی در مورد دیابت در سطح دانشگاه برگزار می شود.

وی مهمترین رویدادهای برنامه ریزی شده در این هفته را مشاركت ذینفعان ، سمینارها و كلاسهای مربوط به دیابت مجازی ، كنفرانسهای مطبوعاتی ، انتشار مقالات در روزنامه ها و مجلات و سایر رویدادها برای كودكان و نوجوانان عنوان كرد.

دکمه بازگشت به بالا