اقتصادی

۱۰ هزار بلیت اربعین فروش رفت/پیش‌بینی ۱۰۰ هزار مسافر هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تاکنون 10 هزار بلیت اربعین فروخته شده است، گفت: ظرفیت لازم برای جابه جایی به طور میانگین 100 هزار مسافر در 15 روز تا پایان شهریور ماه فراهم شده است.

به گزارش پرتال پارسی، محمد محمدی بخش در یک برنامه تلویزیونی درباره نقش شرکت های هواپیمایی در جابجایی مسافران در اربعین گفت: ستاد اربعین سال گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و صنعت هوانوردی نبود. کنار گذاشته شد. و جلساتی در این زمینه داشتیم. طبق تجربه سال‌های گذشته، امسال محدودیت‌ها در حوزه کرونا کاهش یافته و از ۱۵ شرکت هواپیمایی ایرانی برای جابجایی زائران اربعین حسینی استفاده کرده‌ایم.

وی درباره ظرفیت مورد انتظار سازمان و شرکت های هواپیمایی گفت: هفته ای 120 پرواز منظم به عراق داریم که این تعداد در ماه محرم و قبل از اربعین به 155 پرواز و تا پایان شهریور 15 پرواز افزایش یافت. شهریور ماه پیش بینی ما 250 پرواز عادی و 750 پرواز اضطراری است که در مجموع به 1000 پرواز می رسد. در واقع ما پیش بینی کرده ایم که می توانیم به طور متوسط ​​100000 مسافر را در هر 15 روز جابه جا کنیم که تقریبا دو برابر ظرفیت سال گذشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش این ظرفیت وجود ندارد، گفت: این افزایش ظرفیت نیاز به مجوزهای خاصی دارد که در حال حاضر امکان پذیر نیست و از طرفی به دلیل گرانی امکان پذیر نیست. از خطوط هوایی در سال های گذشته پروازهای غیرمستقیم داشتیم و ایرلاین های خارجی امسال نیز همین کار را انجام می دهند. اما خطوط هوایی ایران می توانند ظرفیت فرودگاه های عراق را تامین کنند.

محمدی بخش با بیان اینکه هواپیماهای ایرانی از 20 فرودگاه کشور پرواز می کنند اما تنها دو فرودگاه نجف و بغداد در عراق پذیرای زائران هستند، گفت: با توجه به این موضوع محدودیت هایی خواهیم داشت. این هفته در عراق جلسه ای خواهیم داشت، امکاناتی را که می توان به هواپیماهایمان ارائه داد بررسی می کنیم، محدودیت ها را بررسی می کنیم و هرچه فرودگاه های بغداد و نجف اعلام کنند، تلاش می کنیم ظرفیت لازم را ایجاد کنیم.

بلیت اربعین فقط توسط شرکت های هواپیمایی فروخته شود

وی درباره نحوه فروش بلیت اربعین توضیح داد: امسال شرایط متفاوتی رخ داد، نرخ بلیت را شش میلیون تومان تعیین کردیم که فرودگاه عراق از هر مسافر 2.5 میلیون تومان می گیرد. با توافق با ایرلاین ها به شش میلیون تومان رسیدیم، هرچند با برخی ایرلاین ها مخالف بودیم، اما برای کم شدن دست واسطه ها اعلام کردیم که فقط شرکت های هواپیمایی باید فروشنده باشند و نظارت ما شفاف خواهد بود. این شرکت ها

ادامه دارد

دکمه بازگشت به بالا