اقتصادی

یک واحد الفینی جدید در ماهشهر احداث می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی اروند از برنامه ریزی این مجتمع برای افزایش 300 هزار تنی تولید پی وی سی از طریق احداث واحد جدید خبر داد و گفت: واحد جدید الفین با نام پتروشیمی محماس با ظرفیت تولید یک میلیون و 260 هزار تن در ماهشهر ساخته می شود. سال ..

به گزارش پرتال پارسی، حسن نشان زاده امروز در نشست خبری با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگ ترین زنجیره های تولید کلر در جهان است، اظهار کرد: پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین زنجیره های تولید کلر در جهان است. 10 مجتمع. ما بزرگترین تولید کننده کلر در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون از مجتمع های اروند، گدیر، خوزستان، کارون، بندر امام کلر تولید می کنیم، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی اروند 585 هزار تن در سال است که بخشی از پی وی سی صادراتی است. مصرف شده است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: با توجه به فرآیندهای مختلف تولید کارخانه‌های کلر و فناوری بالای آن‌ها، نیاز به نظارت و نگهداری مستمر دارند، اما در سه سال گذشته آن را یک تهدید می‌دانستیم و برای ایجاد آن تلاش کردیم. حلش کن

نشان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع منجر به از دست رفتن 500 هزار تن ظرفیت پی وی سی می شود، اولین برنامه ما این بود که یک برنامه بلند مدت 15 ساله در نظر بگیریم.

وی گفت: سال 1378 سال طلایی برای زنجیره تولید کلر اروند بود.

وی با اشاره به تعمیر و نوسازی مجموعه که تا سال 1401 انجام می شد، گفت: این روند نوسازی منجر به بیمه شدن تجهیزات تا پنج تا هشت سال آینده شده است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: نوسازی برای استفاده از تولیدات داخلی فراهم شده است. ما سال هاست که از تولیدات داخلی استفاده می کنیم و تا پنج سال آینده نیازی به واردات نیست.

نشان زاده گفت: 95 درصد کلر مورد نیاز کشور توسط پتروشیمی اروند تامین می شود.

وی افزود: به دنبال توسعه کارخانه پی وی سی در این مجموعه هستیم که در حال حاضر 5 هزار میلیارد تومان سود داریم که درآمد معاف از مالیات 8200 میلیارد تومان و سود با مالیات 6300 میلیارد تومان است.
مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: در سال 99 رکورد تولید دو میلیون و 50 هزار تنی را در 10 سال داشتیم که این رقم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.
نشان زاده با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 130 میلیون دلار فروش ارز سه برابر مدت مشابه پارسال بوده است، گفت: همچنین 97 درصد این ارز را به سامانه نیما فروختیم. او گفت.
به گفته وی، بیش از 70 درصد محصولات در داخل به فروش می رسد، 30 درصد شمش و پی وی سی صادر می شود، تحریم ها فرصت ایجاد می کند و تولید داخلی را تقویت می کند، بنابراین هم اکنون 80 درصد از کاتالیست های مورد نیاز و همچنین بازدهی بالا استفاده می کنیم. . جزئیات فناوری در زمینه اطفاء حریق از محصولات داخلی.
مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه تنها تولیدکننده مواد اولیه در صنعت چرم کشور هستیم، گفت: پی وی سی خود نیاز دارد.» وارداتی از آمریکا و اروپا، ما این محصول را به قیمت 800 دلار می فروشیم و این محصول در این بازار هزار دلار فروخته می شود.
نشان زاده درباره تاثیر حذف 4200 ارز بر قیمت تمام شده تولید گفت: 4200 ارز بر کالاهای اساسی و اساسی تاثیر گذاشته است.
وی با اشاره به تاثیر مذاکرات وین بر افزایش صادرات گفت: پتروشیمی اروند در دوران تحریم ایستادگی نکرد و تولید را ادامه دادیم و برنامه فعلی ما تکمیل زنجیره پایین دستی است و متعهد هستیم. رفع نیازهای داخلی». بر این اساس صادرات این پتروشیمی 30 درصد است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا