فرهنگ و هنر

یک جایزه تشویقی برای فیلم‌های جشنواره فجر

در حالی که کمتر از یک ماه تا آغاز جشنواره فیلم فجر باقی مانده و خبری رسمی از نامزدهای جشنواره یا اسامی فیلم های برگزیده اعلام نشده است، سازمان سینمایی: 1402 اولویت اکران فیلم را اعلام کرده است. فجر با فیلم های شرکت کننده در جشنواره چهل و یکم خواهد بود.

به گزارش پرتال پارسی، روح الله سهرابی، مدیرکل اداره پخش و اکران سازمان سینمایی با اشاره به روابط عمومی سازمان سینمایی با اعلام این خبر توضیح داد: البته فیلم هایی که در جشنواره شرکت نکرده اند. جشنواره فجر یا چند ماه اکران را از دست دادند، در اولویت نمایش قرار می گیرند.

با عنایت به شرایط خاص نمایشگاه و لزوم برنامه ریزی برای مدیریت حرکت فیلم ها برای نمایش و کنترل و تلاش های سازمان سینمایی، هیئت راهبردی نمایشگاه و شورای صنفی. در ماه های گذشته مشوق های مختلفی از جمله تیزرهای تلویزیونی، حذف زمان نمایش در صورت فروش و سایر مشوق ها برای حمایت از اکران فیلم های سینمایی در نظر گرفته شده است. اکران در این زمان و تولیدات منتشر شده در این مدت تا حد امکان از این مشوق ها بهره مند خواهند شد.

سهرابی گفت: تلاش اعضای شورای صنفی باعث شده در برخی از ماه ها مانند محرم و صفر نمایش هایی با فروش کم به نمایش گذاشته شود و چند هفته رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند. ستودنی و قابل ستایش.’ علاوه بر این، تعدادی دیگر از آثاری که فرصت اکران داشتند، به دلیل شرایط خاص اجتماعی انگیزه ای برای اکران نداشتند و با وجود مشوق های ارائه شده، فرصت اکران مهمی را از دست دادند.

مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایشگاه های سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: با توجه به جریان سازی تولید فیلم و لزوم مدیریت صحیح چرخه تولید و عرضه، طی تصمیمات اخیر سازمان سینمایی، اولویت اکران در سال 1402 باید انجام شود. آثاری باشد که در جشنواره فیلم فجر موجود است.

وی گفت: البته فیلم هایی که در جشنواره فجر شرکت نکرده و یا چندین ماه از اکران خود بازمانده باشند در اولویت بعدی قرار خواهند گرفت.

اصرار سهرابی بر وجود مشوق هایی مانند تیزرهای تلویزیونی در اخبار سازمان سینمایی بازتاب می یابد که اخیراً بازیگران فیلم هایی مانند جزیره فضا و یک و نیم از حضور تیزرهای خود انتقاد کرده اند. در تلویزیون نشان داده نمی شود در همین راستا تهیه کننده و پخش کننده فیلم «جزیره فضایی» از پخش تیزر این فیلم از تلویزیون خودداری کرد و اهالی رسانه مربوطه خواستار حذف برخی از بازیگران این فیلم از تیزر شدند.

علاوه بر این گفته شد که مشکل دریافت پروانه نمایش برخی از فیلم ها برای گیشه با ممیزی حل می شود از جمله فیلم «راست و چپ» که به تازگی اکران نشده است. این یک کمدی سیاسی است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا