بین الملل

گمانه زنی هایی از آماده شدن کره‌شمالی برای پرتاب موشک

منابع روز پنجشنبه گفتند که کره شمالی اوایل این هفته منطقه ممنوعه در سواحل شرقی خود اعلام کرده و قصد دارد طی رزمایش مشترک سئول و واشنگتن موشکی پرتاب کند.

پرتال پارسی به نقل از خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که منابع نظامی از روز یکشنبه تا دوشنبه برای ناوبری در مناطق شمال شرقی دریای شرقی هشدار داده اند. چنین توصیه هایی معمولاً برای هشدار دادن به مردم به منظور دور ماندن از مناطقی که می تواند بر کشتی ها قبل از آزمایش موشک یا سلاح های دیگر انجام شود ، داده می شود.

اما مقامات ستاد ارتش سئول (JCS) گفتند در این مدت هیچ موشک بالستیک واقعی یا شلیک توپخانه وجود نداشت.

بسیاری حدس می زدند که ممکن است این کشور کمونیستی از اقدامات تحریک آمیز برای اعتراض به تمرینات نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده استفاده کند. کره شمالی مدتهاست چنین مانورهایی را به عنوان یک تمرین تهاجمی محکوم کرده است.

وی هفته گذشته از کره شمالی ، کره جنوبی و آمریکا برای ادامه رزمایش انتقاد کرد و گفت: “ما به آنها توضیح خواهیم داد که به دلیل انتخاب اشتباه خود چه انتخابهای خطرناکی انجام داده اند و با چه بحران امنیتی جدی روبرو خواهند شد.”

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کاری انجام خواهد داد. اگر واقعا آزمایش سلاح برنامه ریزی شده باشد ، کره شمالی می تواند این کار را قبل از پایان رزمایش نظامی در کره جنوبی در 26 آگوست انجام دهد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد هیچ حرکت غیرمعمول کره شمالی را شناسایی نکرده است ، اما منابع گفتند ارتش کره شمالی در واکنش به کره جنوبی و ایالات متحده در نزدیکی مرز کره در حال آموزش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا