فرهنگ و هنر

گروه کُر تنال در آرزوی دنیای بدون جنگ خواند

شامگاه شنبه یکم مردادماه کنسرتی در تالار رودکی برگزار شد که اکثریت مخاطبان را بزرگسالان تشکیل می‌دادند، اما اجراکنندگان در گروه‌های سنی مختلف از کودک تا بزرگسال بودند و هر گروه با توجه به گروه سنی خود به اجرای متفاوتی پرداختند.

به گزارش خبرنگار موسیقی پرتال پارسی، این کنسرت با توجه به حضور گروه کر کودکان به گونه ای طراحی شده است که مخاطبان این گروه سنی را جذب کنند. اگرچه مشارکت کودکان و نوجوانان در این اجرا رعایت نشد، البته به این گروه سنی نسبت به گروه اصلی زمان کمتری داده شد.

گروه کر کودکان تنال و گروه نوجوان تنال به سرپرستی لیلا نجفی، نمایش های متنوعی را که اکثراً به زبان انگلیسی همراه با حرکات بدن بود، ارائه کردند.

البته نمایش های ایرانی که توسط این گروه اجرا می شد لذت بیشتری داشت و فضای موسیقی آشنا را در سالن ایجاد کرد.

گروه کر تنال آهنگی را در آرزوی جهانی بدون جنگ خواندند

لیلا نجفی، سرپرست گروه کودک و نوجوان، همیشه به یاد دارد که لبخند بر لب داشته باشد و به برخی از اعضای گروه «لبخند» بزند. به نظر می رسید با بچه ها و نوجوانان گروهش رابطه خوبی داشت و با توجه به روابط بین آنها گروه را رهبری می کرد.

گروه کر تنال آهنگی را در آرزوی جهانی بدون جنگ خواندند

بخش دیگری از این کنسرت با اجرای گروه کر تنال به رهبری میلاد عمرانلو همراه بود که عمرانلو پس از اجرای قطعه اول گفت: «بعد از 912 شب که دوباره روی صحنه هستیم، این بزرگترین استراحت برای من است. این بیست سال کار کرده است. باورم نمی شد چقدر شب های دوری از صحنه را می شمردم. در زمان استراحت ما، اعضای تیم بسیار سخت کار کردند و با و بدون ماسک تمرین کردند. خیلی خوشحالم که امشب برای شما می خوانیم.

گروه کر تنال آهنگی را در آرزوی جهانی بدون جنگ خواندند

به گزارش عمرانلو، بخشی از این اجرا بر اساس یک آهنگ اوکراینی است که به امید جهانی بدون جنگ و خونریزی خوانده می شود. این هنرمند به مناسبت اجرای این اثر گفت به نظر او دلیلی برای ریختن خون انسان وجود ندارد.

همچنین قطعه دیگری از این کنسرت توسط یک لیتوانیایی نوشته شده است که سابقه اجرای این قطعه توسط این گروه عمیق است. موضوع این قطعه این است که زنان منتظر شوهرانشان که به جنگ رفته اند به خانه بازگردند.

گروه کر تنال آهنگی را در آرزوی جهانی بدون جنگ خواندند

علاوه بر اجرای موسیقایی گروه بر اساس مضمون قطعه، این قطعه در ابتدا قابل پیش بینی به نظر می رسید و هاله ای از غم داشت و در پایان، روایتی دراماتیک از زنان هنگام بازگشت همسرانشان. ، به دو گروه تقسیم می شوند، در مقابل هم می ایستند و صحنه ای را به صحنه می برند.

پس از آن آهنگ‌های محلی آذربایجان، کردستان و گیلان و پس از آن قطعه‌ای از اریک ویتاکر (آهنگساز آمریکایی)، لالایی این گروه بر روی زمین که اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت دارد، اجرا شد. توصیه کردند.

گروه کر تنال آهنگی را در آرزوی جهانی بدون جنگ خواندند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا