سلامت و تندرستی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این کمک هزینه امروز سه شنبه در مراسمی به میزبانی دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا متئو، کاردار سفارت ژاپن اهدا شد. با حضور دکتر جلال نائلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران.

این پروژه 6.3 میلیون دلاری شش دستگاه ام آر آی را برای گسترش ظرفیت کووید-19 در کشور خریداری می کند. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (۲ دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می‌شوند و مسئولیت کلیه مراحل آماده‌سازی، تحویل و آموزش آن‌ها بر عهده سازمان جهانی بهداشت خواهد بود. .

دکتر جعفر حسین از دولت و سفارت ژاپن برای کمک های مالی که باعث بهبود سیستم بهداشت و درمان این کشور در برابر اپیدمی کووید-19 می شود، تشکر کرد. جمهوری اسلامی ایران در اپیدمی کووید 19 به ویژه در زمینه تشخیص و درمان مشارکت دارد. دستگاه های MRI خریداری شده توسط سازمان بهداشت جهانی برای این کمک هزینه نه تنها برای پاسخ به کووید-19، بلکه برای سایر بیماری ها در درازمدت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ماسیو، کاردار سفارت ژاپن در ایران گفت: «عفونت کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و نه تنها زندگی انسان‌ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز تهدید می‌کند». از ابتدای شیوع این بیماری همه‌گیر، دولت ژاپن برای نجات جان انسان‌ها و کاهش پیامدهای اقتصادی-اجتماعی این بیماری اقدام فوری کرده است.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI با تشخیص و درمان عفونت کرونا در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از شیوع بیشتر آن کمک می کند.

ماسیو خاطرنشان کرد که تقویت مراقبت های بهداشتی یکی از اولویت های اصلی سفارت وی است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان این مراسم، دکتر نائلی معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت ضمن تشکر از این کمک های مالی دولت ژاپن و حمایت های سابق وزارت بهداشت ایران، برای تقویت همکاری های فعلی و آینده ابراز امیدواری کرد. کمک به نیازمندترین آنها کمک می کنند، کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید 19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی بر این بحران فائق آید. . مشکل ناشی از این اپیدمی است

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن با آژانس های مختلف سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همکاری کرده است. و برنامه جهانی غذا -برنامه غذایی و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر. امروزه کمک های مالی ژاپنی بخشی از هزینه های توموگرافی کامپیوتری، سونوگرافی، آنالایزرهای گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین تجهیزات آنژیوگرافی دوباله و سیستم دیجیتال پرتابل اشعه ایکس را پوشش می دهد. دولت ژاپن همچنین در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کواچ در اختیار ایران قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا