اقتصادی

کشورهای جهان از کدام کسب و کار بیشتر استقبال می کنند؟

تحقیقات نشان می دهد که در بیست سال گذشته تغییرات زیادی در بازارهای جهانی رخ داده است و ماهیت تجارت تغییر کرده است. بسیاری از کشورها به دلیل هزینه های پایین ، پایداری بالا ، نوآوری ، سودآوری و رشد درآمد به سمت مشاغل کوچک و متوسط ​​حرکت کرده اند ، در حالی که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از طریق مشاغل کوچک و متوسط ​​به بهره وری ، رشد و پویایی دست یافته اند.

به گزارش پرتال پارسی ، توسعه مشاغل کوچک و متوسط ​​کلید توسعه اقتصادی در دهه آینده است. تحقیقات نشان می دهد که مشاغل کوچک و متوسط ​​از چهار طریق روی کارآفرینی ، نوآوری و پویایی صنعت ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ، اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار داده اند.

در بیست سال گذشته تغییرات زیادی در بازارهای جهانی مشاهده شده است و ماهیت تجارت تغییر کرده است.

وزیر تعاون کار و تأمین اجتماعی معتقد است که هرچه بتوانیم مشاغل کوچک را توسعه دهیم ، اشتغال بیشتری نیز افزایش می یابد.

عبدالملکی در مورد سطح پایین اشتغال در پروژه های بزرگ صنعتی گفت: “پروژه های مگا در همه استان ها مورد تقاضا است و مشاغل اصلی در کارگاه های کوچک و متوسط ​​است ، بنابراین سرمایه گذاران باید از طریق روش های تامین مالی قرارداد جذب شوند. به «

به گفته وی ، اگر مراکز فنی و حرفه ای بتوانند مهارت نیروهای محلی را به مشاغل کوچک بیاموزند ، با پرداخت 10 میلیون تومان از آنها حمایت می شود.

در بسیاری از کشورها ، کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​به عنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته شده است. این شرکت ها در ایجاد مشاغل با سرمایه گذاری کم ، توسعه منطقه ای ، توسعه مبتنی بر فناوری ، نوآوری محصول و نوآوری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند.

اما ویژگی های کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​که اقتصاد کشورهای توسعه یافته در آن حرکت کرده است ، چیست؟

نظام اقتصادی و اجتماعی بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​یکی از اولویت های اصلی برنامه های توسعه اقتصادی در این کشورها است. علیرغم عدم سرمایه گذاری ، این شرکت ها بسیار سودآور و مولد هستند و نقش مهمی در ایجاد شغل ، ایجاد محیط مساعد برای نوآوری و افزایش صادرات دارند.

به دلیل انعطاف پذیری و ویژگی های منحصر به فرد شرکت های کوچک و متوسط ​​، آنها مزایای زیادی برای بخش خصوصی دارند و در بسیاری از کشورها تامین کنندگان اصلی مشاغل جدید هستند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیاست مشاغل کوچک باید در مناطقی اجرا شود که صنایع بزرگ امکان پذیر نیستند.
البته ایجاد مشاغل کوچک و احیای مشاغل سنتی گامی م effectiveثر در بهبود شرایط زندگی مردم روستایی است به شرط آنکه امکانات و زیرساخت های آن برای اطمینان از ثبات لازم فراهم باشد.

علی حیدری ، کارشناس اشتغال در گفت وگو با پرتال پارسی ، مشاغل کوچک و متوسط ​​را بهترین و کارآمدترین نوع مشاغل عنوان کرد. کسب درآمد “

وی با اشاره به هزینه بالای ایجاد شغل افزود: مشاغل کوچک و متوسط ​​عموماً سریع پرداخت می شوند و از طریق آنها می توان با فراهم آوردن شرایط لازم سریعا شغل ایجاد کرد.

وی گفت: “مشاغل کوچک عمدتا در بخش های کشاورزی و گردشگری تعریف می شوند و توسعه آنها منجر به اشتغال پایدار و مولد ، به ویژه در مناطق روستایی می شود.”

به گفته وی ، اگر با مشکل محدودیت های مالی و جذب سرمایه روبرو شویم و ایجاد مشاغل بزرگ عملاً غیرممکن است و بخشهای تولید و صادرات با مشکلات زیادی روبرو هستند ، بهتر است مشاغل کوچک را با بنگاههای کوچک معروف راه اندازی کنیم. – آستانه در دستور کار است.

به گزارش پرتال پارسی ، سهم بنگاه های بزرگ در اقتصاد نیم درصد ، سهم بنگاه های متوسط ​​کمتر از نیم درصد و سهم بنگاه های کوچک و متوسط ​​در اقتصاد 96 درصد است.
به گفته کارشناسان و فعالان اقتصادی ، تحریم بهترین فرصت برای توسعه و رونق مشاغل کوچک محلی و منطقه ای است ، زیرا مشاغل کوچک و متوسط ​​دارای رشد و کارآیی بالا و نوسان کم ، با سهم بالای اشتغال هستند. به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا