سلامت و تندرستی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس گزارش شفاف ارائه شده توسط ScienceAlertافراد مبتلا به حملات میگرنی بیشتر از دیگران در حالت قطعی تهوع و سرگیجه را در قطار هوایی تجربه می کنند ، حتی در عمل. همچنین تفاوت هایی در فعالیت عصبی این افراد وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و بیماری حرکتی از مدت ها پیش مشخص شده است ، این رویکرد جدید به مغز اجازه می دهد تا هنگام تجربه این احساسات تصویربرداری دقیق از مغز (fMRI) را ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید که افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادلی شکایت می کنند.

با مدل سازی قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این قسمت های مغز می تواند به شما در درک بهتر و درمان میگرن کمک کند.

مای و همکارانش در طول آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، این افراد با تصاویر قطار هوایی با صدا بازی کردند.

این آزمایش در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حمله میگرن نشد ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن حالت تهوع را گزارش کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. در افراد مبتلا به میگرن ، حالت تهوع طولانی و شدید باقی می ماند.

محققان با بررسی MRI به افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن پی بردند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

این مطالعه هنوز در مراحل اولیه خود است ، اما مقایسه مغز مبتلایان به میگرن با افراد سالم می تواند به دانشمندان کمک کند تا علائم مرتبط با حمله میگرن را احساس کنند.

پانزده درصد جمعیت جهان یا بیش از یک میلیارد نفر از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمان می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد.

دکمه بازگشت به بالا