اقتصادی

” کشاورزی قراردادی “محوری‌ترین اقدام در دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی پیمانی کار محوری وزارت جهاد کشاورزی در این دولت خواهد بود و عزت و آبروی کشاورز ما در گرو اجرای کشاورزی پیمانی است.

پرتال پارسی به نقل از وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: سید جواد ساداتی نژاد در جلسه هماهنگی با معاونان وزیر و مدیران استانی برای تشریح سیاست های اجرایی، تنظیم بازار و کنترل توزیع محصولات اساسی کشاورزی حضور یافت. وی در تالار توسعه کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: انتظار داریم وزارت جهاد در همه استان ها پایگاه های امنیت غذایی ایجاد کند.

وی افزود: این قرارگاه باید به مجموعه ای قدرتمند در استان ها تبدیل شود و همه مسائل کشاورزی در این قرارگاه رفع شود و مهمترین بخش تنظیم بازار، قرارگاه امنیت غذایی است که توسط روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها تعیین می شود. در استان آنها است.” دستورالعمل می دهند.

ساداتی نژاد در ادامه با بیان اینکه ستاد امنیت غذایی به تایید ستاد اقتصادی دولت و ستاد امنیت غذایی استان ها به تایید ستاد تنظیم بازار می رسد، گفت: این ستاد به تصویب ستاد تنظیم بازار خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شرایط سخت کشور مسئولیت کل زنجیره از مزرعه تا سفره و بازاریابی و کنترل بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و ما استقبال می کنیم. آن مسئولیت .

وی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی به دنبال توزیع هوشمندانه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی است و همه استان ها باید تا پایان سال 1400 توزیع هوشمندانه داشته باشند.

ساداتی نژاد ادامه داد: تعاون روستایی در تلاش است تا ثمره عید را در استان تهران آگاهانه توزیع کند و امیدواریم استان ها هر چه سریعتر نسبت به گسترش مالکیت معنوی از طریق سامانه های استانی اقدام کنند.

وی گفت: ما قویاً معتقدیم که پرونده به سازمان ها و بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ساداتی نژاد گفت: کشاورزی پیمانی کار محوری وزارت جهاد کشاورزی در این دولت خواهد بود و عزت و آبروی کشاورز ما در گرو اجرای کشاورزی پیمانی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای حمایت از کشاورزان برای بهبود معیشت و افزایش بهره وری و بهره وری باید به سمت کشاورزی پیمانکاری برویم، بنابراین توافقنامه شاخص ارزیابی ما در استان های کشاورزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان ها باید به دنبال سرمایه گذاران بخش خصوصی به ویژه سرمایه داران صنعتی بود، گفت: کمپ امنیت غذایی بستر مناسبی برای تشویق سرمایه گذاران صنعت به راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در استان ها است. آره.

ساداتی نژاد گفت: این دولت مردمی است و محبوب ترین قسمت آن وزارت جهاد کشاورزی است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به بخش توسعه کشاورزی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی متعارف، اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری در گرو توسعه است. ظرفیت بخش خصوصی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا