اقتصادی

کسی می‌داند زندگی کارگران فصلی و روزمزد چگونه می‌گذرد؟!

پرتال پارسی / آربولز اعضای شورای عالی شورای اسلامی کار می گویند 8 تا 10 میلیون کارگر فصلی در کشور کارگران زیرزمینی هستند و هیچ یارانه ای از سوی سازمان ، سازمان یا سازمانی دریافت نمی شود. اضافه كرد كه كرونا بيشترين خسارت را به اين كارگران وارد مي كند.

در مصاحبه با پرتال پارسی ، آریاسلانی در مورد شرایط زندگی کارگران فصلی و روزانه در هنگام شیوع تاج در کشور اظهار داشت: “کارگران فصلی و کارگران روزانه در طول سالها با مشکلات بسیاری روبرو بوده اند. ، نه سازمان و نه سازمان از آن پشتیبانی نمی کنند. “

“ قرار بود برخی از این کارگران در ساخت و ساز در چند سال گذشته تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند ، مجلس این موضوع را تصویب کرد ، اما پس از مدتی سازمان تأمین اجتماعی گفت. این به دلیل افزایش بدهی دولت به کشور و عدم پرداخت سهمیه در این بخش بود. “

به کارگران فصلی بیمه بیکاری تاج داده نمی شود / 8-10 میلیون کارگر فصلی و زیرزمینی وجود دارند

وی در ادامه با بیان اینکه تاج بیشترین آسیب را به کارگران فصلی و روزانه وارد کرده است ، گفت: “در روزهای ابتدایی شیوع تاج ، وقتی شعار بودن در خانه پخش می شد ، این کارگران در خانه بودند. و سپس آنها تصمیم گرفتند 500 میلیون حق بیمه برای بیمه بپردازند. “بیکاری کرونا را باید در نظر گرفت ، اما متأسفانه قانون کار و تأمین اجتماعی پس از تدوین آیین نامه. اعلام شد فقط کارگران مشمول قانون بیمه بیکاری تاج دریافت می کنند. این مورد برای کارگران فصلی مانند کسا یا کارگران زیرزمینی اتفاق می افتد. نقاش معمار نای برای چند ماه در سال بیکار است و می خواهد تا پایان سال به پایان برسد ، اما متأسفانه این به دلیل کرونا امسال وضعیت خوبی نیست.

مدیر اجرایی انجمن شورای اسلامی کار Arbols خاطرنشان کرد: شغل واقعی این کارگران چیست؟ کارگرانی که دائماً در خیابانها و تقاطعها جمع می شوند ، به امید اینکه کسی به آنها احتیاج پیدا کند. اکنون که تاج گسترده شده است ، این افراد ماسک یا دستکش ندارند و اغلب ناامید می شوند و به خانه می آیند.

نگران افزایش آسیب های اجتماعی به کارگران هستید

“کارگران کشاورزی ، افرادی که در تولید زیرزمینی کار می کنند و افرادی که در بخش ساخت و ساز کار می کنند اکثریت این گروه را تشکیل می دهند و همیشه با مشکلات روبرو هستند اما اخیراً بسیاری از آنها رنج می برند.” گفت این می تواند به آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد منجر شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی کار اسلامی گفت: امروز زندگی کارگرانی که از آنها محافظت می شود و دارای حقوق پایدار هستند ، چه رسد به کارگران که صبح ها از خانه خارج می شوند به امید پیدا کردن شغل. ، سخت است. “

کارگران بدون سایه

Asurani در ادامه افزود: وی گفت: “سالها است که ما به امید کار روزانه برای ریختن سایه به کارگرانی که در خیابانها و تقاطعها جمع شده اند پیشنهاد می کنیم تا بتوانند هم جایی را که می توانند ملاقات کنند و هم عزت این افراد را حفظ کنند. این بود

وی در مورد روند پیشرفت زندگی این افراد در این روزها ، ادامه داد: بسیاری از این افراد نیاز به یک بسته معیشتی دارند که تحت عنوان یاری وفاداری تهیه می شود .از طریق این سازمان ها این 30 ما می خواهیم از متولیان امر برای تهیه بسته های میلیون تومانی تشکر کنیم. “آنها این افراد را در اختیار کارگران قرار دادند. مرحله دوم این کمکها نیز تهیه شده است.

“علاوه بر نگرانی های فعلی ما ، من همچنین نگران این هستم که کارخانه ها دیگر قادر به پرداخت هزینه تاج نباشند و نیاز به یافتن راه حل برای چند ماه آینده ، به ویژه در اوت و سپتامبر دارند.” “”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا