کرونا کوچ عشایر را به تعویق انداخت/هزینه ۱۰۶ میلیاردتومانی کوچ مکانیزه بر دوش عشایر

کرونا کوچ عشایر را به تعویق انداخت/هزینه ۱۰۶ میلیاردتومانی کوچ مکانیزه بر دوش عشایر

پرتال پارسی / مرکز رئیس یک سازمان عشایری در کشور گفت: آغاز تاج تأخیر در اسکان مجدد عشایر در سراسر کشور.

کرمعلی کندالی در بازدید از منطقه عشایری یهوهوب-حصاری زرندیه ، اقامتگاه اقوام کالهکوهی و شاهسان احمدلو در استان های قم ، تهران و قزوین افزود: این ابتکار برای جلوگیری از گسترش تاج در بین عشایر در سراسر کشور گرفته شده است ، اما خوشبختانه تعداد بیماران موجود نمی توانست به تعداد انگشتان دست برسد.

وی هزینه های اقتصادی جامعه عشایری را با افزایش تاج تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری و جلوگیری از خسارت ، کوچ عشایر باید مکانیزه شوند تا از زمستان به تابستان سریعتر حرکت کنند.

کندالی با بیان اینکه 106 میلیارد تومان به دلیل هزینه های اضافی مهاجرت اجباری به عشایر گم شده است ، افزود: این خسارت به ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری گزارش شده است و ما سعی کردیم با رضایت دولت بخشی از خسارت های عشایر را توزیع کنیم.

وی در مورد مشکلات توزیع دام و فرآورده های لبنی در شرایط کرونا ویروس گفت: “با توجه به شرایط کرونا ویروس ، بازار محصولات عشایری مختل شده است ، اما خسارت های ناشی از طبیعت به دلیل آب و هوا ، پوشش گیاهی و مراتع مطلوب جبران می شود.” .

رئیس سازمان عشایری کشور اضافه کرد: اقدامات لازم با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی برای کنترل کورو ویروس در تابستان عشایری انجام می شود.

وی در خصوص موضوع آبرسانی به عشایر گفت: با مجوز رهبر معظم انقلاب ، در سال 2009 صندوق توسعه ملی 253 میلیارد تسهیلات برای اجرای 413 پروژه آبرسانی در کشور اختصاص داد. او عشایری است که تاکنون به موفقیت 90٪ رسیده است.

کندالی گفت: “اجرای این پروژه که هم اکنون 90٪ در حال پیشرفت است ، 17،000 خانوار را در سراسر کشور درگیر خواهد کرد و آنها به آب آشامیدنی تمیز دسترسی خواهند داشت. شاخص آنها از 50٪ به 63٪ افزایش می یابد. .

وی ادامه داد: “امسال 180 میلیارد تسهیلات برای اجرای پروژه های آبرسانی سیار اختصاص داده شده است. Tenge وام ارائه شده است که برای پروژه های امسال مشخص و اجرا خواهد شد. اجرای آنها 10،000 خانواده دیگر را به جمعیت پر آب اضافه کرده است. ” می توانید بنوشید. در این دو سال ، بیش از 27000 خانه به آب آشامیدنی سالم دسترسی خواهند داشت.

در مورد تهیه عشایر با آرد برای پخت نان: “در ابتدای سال 93 سهمیه ماهیانه آرد برای هر عشایر هفت کیلوگرم بود که امسال به 12 کیلوگرم افزایش یافته است.”

توافق های مهم این سفر برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی عشایر منطقه با اختصاص 700 میلیون تومان و همچنین بهبود وضعیت سلامتی حیوانات بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا