بین الملل

کرملین: پوتین در تلاش برای تنش زدایی بین باکو و ایروان است

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، دبیر مطبوعاتی کرملین روز سه شنبه با نخست وزیر ارمنستان رئیس جمهور روسیه تلفنی گفت وگو کرد و در جریان آخرین تحولات باکو و ایروان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان درباره تشدید تنش ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تلفنی گفت وگو کرد.

پسکوف گفت: امروز با نیکول پاشینیان تلفنی صحبت کردم و در مورد تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردم.

پسکوف در مورد درخواست ارمنستان برای کمک از سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: در حال حاضر کار فشرده در سطح کارشناسی در حال انجام است. وی گفت: کرملین پس از اعلام نتایج به رسانه ها اطلاع خواهد داد.

وی افزود: پوتین تمام تلاش خود را برای کمک به کاهش تنش های مرزی بین این دو کشور انجام می دهد و این تلاش ها ادامه دارد.

بر اساس این پیام، شورای امنیت ارمنستان رسماً از روسیه برای اجرای مفاد معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل و همچنین مفاد سازمان پیمان امنیت جمعی و شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با مسئله باکو .

شب گذشته درگیری شدیدی بین نظامیان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد و ارمنستان اعلام کرد که سربازان جمهوری آذربایجان به پیشروی خود به سمت خاک خود ادامه می دهند. پس از این تحرکات، رسانه های گروهی جمهوری آذربایجان از توافق آتش بس ایروان و باکو از ساعت 9:15 صبح به وقت محلی خبر دادند.

خاویر کولومینا، نماینده ویژه ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی امروز در توییتی نوشت: «حملات بسیار نگران کننده در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان از جمله علیه شهرک‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی در داخل ارمنستان گزارش شده است. ناتو خواستار توقف فوری خصومت ها و کاهش فوری تنش ها در منطقه است» (بیشتر).

انتهای پیام/ص




این مقاله را به صفحه اول ارسال کنید

دکمه بازگشت به بالا