رویدادها و حوادث

کدام اتباع افعانستانی می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند؟

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امسال بین چهار تا پنج میلیون زائر اربعین حسینی انتظار داریم گفت: تاکنون دو و نیم میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و در حال نزدیک شدن است. زمان راهپیمایی اربعین روزانه حدود 100 هزار نفر در این سامانه ثبت نام می کنند.

به گزارش پرتال پارسی، مجید میراحمدی در خصوص مشکلات زائران اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه و کارت سفر ویژه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی توضیح داد: مسئولان و مسئولان فراجا به ما قول داده اند تا 48 ساعت آینده مشکلات این حوزه را برطرف کنند. این موضوع توسط وزیر امور داخله رصد می شود.

وی همچنین در خصوص امکان سفر اتباع افغانستانی مقیم ایران به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: اتباع افغانستانی که در طرح سرشماری شرکت کرده اند اما هنوز محل اقامتشان مشخص نشده است، فعلا نمی توانند شرکت کنند. هماهنگی هایی با طرف عراقی برای پذیرش ساکنانی که گذرنامه های ویژه صادر شده اند انجام شده است و ما در حال رایزنی با مقامات عراقی برای حل برخی از مسائل باقی مانده در این زمینه هستیم.

میر احمدی همچنین با بیان این مطلب ادامه داد: افرادی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اقدام به دریافت گذرنامه می کنند، گذرنامه ویژه اربعین دریافت می کنند و سایر متقاضیان غیر اربعین باید تا ارائه مدرک صبر کنند. گذرنامه صادر می شود.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین باید در سامانه سماح زائر اربعین حسینی ثبت نام کند تا کارکنان از برگزاری هر چه بهتر مراسم و برنامه ریزی مناسب برای زائران اطمینان حاصل کنند. اربعین حسینی گفت: از زائران می خواهیم مدارک شناسایی لازم را به همراه داشته باشند.

این مقام وزارت کشور گفت: حدود 3.2 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین سال 1397 شرکت کردند. زائران برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی زودتر سفر خود را آغاز کردند و عامل دیگر افزایش تعداد زائران است.

وی همچنین با بیان اینکه امسال حدود 4 تا 5 میلیون زائر را پیش بینی می کنیم، خاطرنشان کرد: تاکنون دو و نیم میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و اکنون نیز 100 هزار نفر با توجه به نزدیک شدن به ایام پیاده روی اربعین. افراد در این سیستم به طور متوسط ​​ثبت نام می کنند

میرا احمدی در این برنامه رادیویی گفت: از زائران تقاضا داریم برای دریافت ارز وقت خود را با ایستادن در صف های طولانی تلف نکنند زیرا قیمت ارز 100 دلاری قیمت توافقی است و تفاوت چندانی با قیمت آزاد ندارد. و زائران می توانند از روش های معمول تهیه این ارز استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا