اقتصادی

کاهش قیمت تمام شده مسکن تنها راه خانه دار شدن

رئیس اتاق عالی اتحادیه های کارگری معتقد است که تنها راه اسکان فقرا ، به ویژه کارگران ، ساخت مسکن ارزان قیمت است ، بنابراین سیاست مسکن باید هزینه ها را کاهش دهد.

ناصر چمنی در گفت وگو با پرتال پارسی ، در مورد سازوکار مسکن برای کارگران گفت: من معتقدم برای اینکه خانه های گروه های کم درآمد از جمله کارگران صاحب خانه شوند ، باید تصمیم جدی بگیریم و به جای حرف و پیشنهاد سریع اقدام کنیم. . امروزه کارخانه ها و شرکت های تابعه دولتی تأمین اجتماعی ، زمین و امکانات زیادی برای مسکن در اختیار دارند.

واگذاری واحدهای استخدامی به کارمندان به صورت قراردادی

وی بر لزوم تهیه مسکن اجاره ای به صورت قراردادی به کارگران تأکید کرد و در پاسخ به این سال که چرا اجاره واحدهای تحت حق مالکیت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست ، گفت مسکن اجاره ای سرعت مسکن را تغییر می دهد. بگذارید او آرام شود و اجازه دهد کارگران از نعمت خانه دار بودن لذت ببرند ، اما کسانی که از در دسترس نبودن آن و هزینه بالای آن صحبت می کنند به این دلیل است که کار ساخت و ساز به انبوه ساز داده می شود.

رئیس اتاق عالی اتحادیه های کارگری ادامه داد: هنگام بحث در مورد ساخت مسکن اجاره ای ، اگر متعلق به دولت وی باشد ، اقدام و هزینه انجام می شود و اگر به دنبال پیمانکار برای ساخت و تأمین بلوک نباشد ، مصرف کننده مسکن ارزان قیمت می آید. فقط در این صورت است که ماده 31 قانون اساسی و تهیه مسکن فردی و ساخت مسکن ارزان قیمت کار خواهد کرد.

اجرای سیاست کاهش هزینه

وی گفت: “اگر ما امروز 100 متر زمین رایگان به كارگران بدهیم ، آنها قادر به ساختن زمین نخواهند بود ، زیرا قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته و آنها پرداخت شده اند.” بازپرداخت اقساط 18 درصدی وام برای کارمندان امکان پذیر نیست.

به گفته چمنی ، افزایش اندازه وامها سودآوری ندارد و در صورت اعطای وام 100 میلیون تومانی ، تا زمان کاهش هزینه ساخت ، ساخت خانه برای کارگران و سایر گروههای درآمد امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا