اقتصادی

کاهش اندک قیمت هر متر خانه در تهران، طی فروردین

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در فروردین ماه سال جاری، متوسط ​​قیمت تمام شده یک مترمربع مسکن در شهر تهران 34 میلیون و 270 هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل و سال گذشته 2.4 درصد کاهش داشته است. 16.9 درصد درصد به ترتیب.

به گزارش پرتال پارسی، گزارش بانک مرکزی از توسعه بازار مسکن در شهر تهران نشان می دهد متوسط ​​قیمت خرید و فروش هر مترمربع مسکن فروخته شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی تهران در فروردین ماه 34 میلیون و 270 هزار تنگه بوده است. نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.4 درصد کاهش و 16.9 درصد افزایش داشته است.

در عین حال، تعداد معاملات انجام شده در این ماه به 3.4 هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل 49.9 درصد کاهش، نسبت به ماه مشابه سال قبل 63.7 درصد افزایش و بررسی توزیع تعداد معاملات انجام شد. معاملات در تهران بیشترین سهم فروش پروژه های عمرانی در دوره ساخت تا پنج سال تا سقف 28.7 درصد بوده است.

همچنین در بین مناطق 22 گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه در منطقه یک 75 میلیون و 160 هزار تومان و کمترین آن در مناطق 18 گانه با 15 میلیون و 770 هزار تومان بوده که هر کدام 12.5 درصد افزایش داشته است. در منطقه اول و 17.3 درصد در 18 منطقه.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی فروخته شده در هر متر مربع در فروردین ماه امسال نیز نشان می دهد که سهم مسکن در محدوده قیمتی 20 تا 25 میلیون مترمربع 15.7 درصد است. آنها بیشترین سهم را از تعداد معاملات در تهران دارند.

از سوی دیگر توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی فروخته شده در فروردین ماه سال جاری بسته به قیمت تمام شده هر واحد نشان می دهد که سهم واحدهای مسکونی از یک میلیارد تا یک میلیارد و تا سقف 500 میلیون تنگه خواهد بود. 19.1. درصد بیشترین سهم معاملات را داشته است. .

وضعیت اجاره در تهران

همچنین توزیع معاملات مسکونی بر اساس مناطق شهری شهر تهران نشان می دهد که منطقه 5 که 15.6 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، بیشترین سهم از معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

همچنین بررسی شاخص اجاره بها در تهران و کل مناطق شهری در فروردین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 45.6 و 50.1 درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه قیمت هر متر خانه در تهران اندکی کاهش یافت

در فروردین ماه قیمت هر متر خانه در تهران اندکی کاهش یافت

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا