اقتصادی

کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک واحد تولیدی کاملا ایرانی است

پرتال پارسی/ خراسان رضوی رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتخار می گوییم که کارخانه کنسانتره سنگان هاف یک کارخانه کاملا ایرانی است.

سید پرویز فتاح روز چهارشنبه چهارم اسفندماه در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره فولاد شرق کاوه در بنیاد مستضعفان در مجتمع سنگ آهن سنگان هاف گفت: ساعت کاری متخصصان خارجی مناسب نیست. و تمامی کارها به صورت مستقل توسط مهندسان و کارگران ایرانی انجام شد.

وی گفت: دشمن تصور می کرد تحریم ها اقتصاد ما را از بین می برد و صنعت و کارخانه ها غیر فعال می ماند اما مقاومت مردم در اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و اکنون پیام کارخانه کنسانتره سنگان این بود که ما می توانیم این کار را انجام دهیم. برای انجام این “.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: شرکت فولاد شرق کاوه 20 سال است که مجوز استفاده از سنگ آهن سنگان را دارد و از استاندار خراسان رضوی و مسئولان محلی حف می خواهم در صدور مجوز و مجوز به صندوق فضای بیشتری بدهند. همکاری بیشتر در فرآیندهای اداری و زیرساخت ها به ویژه در تامین آب مورد نیاز است.

فتاح: «فعالیت های بنیاد مستضعفان بر اساس منطق اقتصادی و دارای تحرکات فرهنگی و اجتماعی است. این مجموعه به توسعه زیرساخت های هاف در زمینه زیرساخت های انرژی، توسعه راه، اشتغال و رفاه کمک خواهد کرد.

وی گفت: برای احداث کارخانه کنسانتره حدود 40 هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای 2046 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

رئیس صندوق آسیب دیدگان سرکوب گفت: این کارخانه سالانه 2.5 میلیون تن کنسانتره تولید می کند که ساخت آن 30 ماه به طول انجامید.

همچنین فتاح در این مراسم دستور ساخت کارخانه پنج میلیون تنی گندله را با وام 60 هزار ریالی از فولاد شرق کاره و مدت ساخت دو ساله داد.

وی گفت: با مساعدت مسئولان یک کارخانه کنسانتره دیگر به ظرفیت 2.5 میلیون تن ساخته می شود اما کل سرمایه گذاری صندوق مستضعفان در گذرگاه مرزی هاف 140 هزار میلیارد است.

فتاح خاطرنشان کرد: تولید فولاد کشور 28 میلیون تن است که 2.5 میلیون تن کارخانه کنسانتره است، در حالی که سهم ذخایر کم درآمد در تولید فولاد حدود 6 درصد از یک میلیون و 500 هزار تن فولاد کشور است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت:

یعقوبعلی نظری از رئیس صندوق مستضعفان خواست تا چرخه تولید فولاد در منطقه سنگان حف تکمیل شود.

وی در گفتگو با خبرنگار فتاح گفت: در چنین فضای اقتصادی نباید از اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت های خواف انتظار داشت و از صندوق معلولان انتظار داریم در تامین آب، زیرساخت های جاده ای، برق، انرژی و شبکه های HAF سرمایه گذاری کند. تونل تولید انرژی پاک».

نظری از تصادفات ناگوار جاده ای سنگان – حف منتهی به تربت حیدریه خبر داد و از فتاح خواست تا در ساخت جاده هف نقش آفرین باشد.

حف و نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار استفاده از نیروهای بومی حف در تشکیل آن شدند.

حجت الاسلام اکبر احمدپور تاکید کرد: مسئولان در هنگام استخدام نباید نرخ ملیت را به سطح استان خراسان رضوی تعمیم دهند و فقط افراد جویای کار در هف و رشت به عنوان بومی در نظر گرفته شوند.

وی گفت: اگر صندوق تحقیق برای بهره برداری از توربین های بادی در کریدور باد هاف سرمایه گذاری کند، هم منافع اقتصادی و هم گشایش در توسعه و اشتغال پایدار هاف خواهد داشت.

شهرستان هف با 170 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی و در حدود 45 کیلومتری معادن سنگ آهن سنگان قرار دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا