کاربرد پلاستیک‌های عریض در صنایع

پلاستیک‌ها نوعی از محصولات پلیمری بر پایه پلی اتیلن هستند که در صنایع مختلف و با اهداف متفاوتی استفاده می‌شوند. به آن دسته از پلاستیک‌ها یا نایلون‌هایی که عرض طاقه‌های تولید شده آن‌ها بالای ۱ متر باشد، نایلون عریض می‌گویند. پلاستیک عریض باید علاوه بر ویژگی‌های دیگر پلاستیک‌ها، ویژگی‌هایی مانند مقاومت کششی و ضربه پذیری بالا، مقاومت بالا در برابر پارگی و خراشیدگی و مقاومت‌های دیگری هم داشته باشد. از این پلاستیک‌ها به طور معمول در صنایع کشاورزی، ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شود. در ادامه این بخش به معرفی پلاستیک عریض، کاربردها، مزایا و نحوه خرید آن به صورت کامل پرداخته شده است.

ساختمان |صنعت

معرفی نایلون عریض

نایلون‌ها یا پلاستیک‌هایی که برای مصارف صنعتی تولید می‌شوند، به طور معمول به صورت طاقه‌هایی وارد بازار شده و مشتریان می‌توانند نایلون را با متراژ مورد نظر خود تهیه کنند. پلاستیک عریض، به پلاستیکی گفته می‌شود که عرض طاقه آن حداقل ۱ متر یا بیشتر باشد. پلاستیک‌های عریض در ضخامت‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند که این ضخامت عمدتا عددی بین ۳۰ تا ۵۰۰ میکرون است. نایلون‌های عریض نسبت به سایر نایلون‌ها مقاومت مکانیکی بالاتری داشته و به راحتی در برابر فشار، پارگی، خراشیدگی و ضربه‌های محکم از بین نمی‌رود. در برخی از پلاستیک‌های عریض از مواد و افزودنی‌هایی مانند مستربچ‌های آنتی فاگ، آنتی استاتیک و ضد الکتریسیته هم استفاده می‌شود که ویژگی‌های آن‌ها را بهبود بخشیده و آن‌ها را برای استفاده در صنایع مخصوصی آماده می‌کنند.

کاربرد نایلون عریض

پلاستیک عریض در ضخامت‌های مختلف و با مواد اولیه متقاوت تولید می‌شود. با توجه به مواد اولیه داخل و میزان ضخامت پلاستیک، می‌توان از آن در صنایع مختلفی استفاده کرد. اکثر صنایع مهمی که همیشه به پلاستیک عریض نیاز دارند و باید برای کارهای خود آن را تهیه کنند شامل صنایع کشاورزی، صنایع ساختمان، صنایع حمل و نقل، صنایع تولید محصولات پزشکی و بیمارستانی و بسیاری صنایع دیگر می‌شوند. از نوع نازک نایلون عریض می‌توان در تولید پوشش‌های بیمارستانی، مواد بسته بندی و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. انواع ضخیم‌تر پلاستیک عریض هم برای تولید پوشش استخرها و برکه‌ها، پوشش‌های گلخانه‌هایی و پوشش انبارها و بناهای در حال ساخت استفاده می‌شود. ویژگی‌های مکانیکی بسیار عالی و مقاومت بالای نایلون‌های عریض، آن‌ها را برای استفاده در بسیاری از صنایع و کسب و کارها مناسب می‌کند.

تولید پلاستیک عریض

تولید نایلون عریض در طلوع پلاست پرشین به طور معمول از عرض۲ متر شروع شده و حتی تا ۱۰ متر هم ادامه دارد. مشتری می‌تواند با توجه به هدف خود از خرید پلاستیک عریض، عرض آن را تغییر بدهد. علاوه بر عرض، می‌توان تعداد لایه‌ها یا همان ضخامت پلاستیک عریض را هم تغییر داد. هرچه تعداد لایه‌هایی که مشتری انتخاب می‌کند بیشتر باشد، مقاومت پلاستیک هم بیشتر می‌شود. اما این تعداد لایه یا ضخامت نایلون پلاستیکی، باید حتما با توجه به هدف مشتری از خرید تعیین شود. به طور مثال اگر نایلون عریض را در صنایع ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند، باید از نایلون ضخیم استفاده کنند. اما این نایلون‌ها با ضخامت بالای خود نور را هم به خوبی از خود عبور نداده و به همین دلیل برای استفاده در گلخانه‌ها مناسب نیستند.

مزایای استفاده از پلاستیک عریض

استفاده از نایلون عریض در صنایعی که پیش‌تر هم به آن‌ها اشاره شد می‌تواند مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کار و صنایع مختلف داشته باشد. اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از پلاستیک عریض، مقاومت مکانیکی بالای آن است. این پلاستیک‌ها معمولا از جنس پلی اتیلن یا PE هستند و در برابر فشار، ضربه، پارگی و خراشیدگی مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین به نایلون عریض می‌توان مستربچ‌ها و افزودنی‌های مختلفی را اضافه کرد و به آن‌ها خاصیت آنتی UV و بسیاری خواص دیگر را افزود که آن‌ها را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب می‌کند. می‌توانید نایلون عریض را در ضخامت‌های مختلف و ابعاد گوناگون سفارش داده و محصولی که دریافت می‌کنید، کاملا مناسب هدف شما از خرید خواهد بود. همچنین ناگفته نماند که این محصول با توجه به خواصی که دارد، قیمت مقرون به صرفه‌ای هم داشته و می‌تواند در حین ارزان بودن، کیفیت محصولات تولیدی را هم بالا ببرد. یکی از نمونه‌های بارز بهبود کیفیت محصولات با پلاستیک عریض، استفاده از آن به عنوان پوشش گلخانه‌ای است.

خرید پلاستیک عریض

پلاستیک عریض یکی از مواد کاربردی و بسیار مهم در صنایع مختلف است. در صنایعی مانند کشاورزی، ساختمان‌سازی، پزشکی، تولید پوشش‌های استخر و برکه و بسیاری از صنایع دیگر، از پلاستیک‌های عریض استفاده می‌شود. عرض نایلون عریض به طور معمول بالای یک متر بوده و ضخامت آن از ۳۰ تا ۵۰۰ میکرون قابل تغییر است. قیمت نایلون عریض معمولا به ضخامت، کیفیت و مواد افزودنی آن بستگی دارد. برخی از پلاستیک‌های عریض به دلیل داشتن مواد اضافه‌ای مانند آنتی فاگ، آنتی استاتیک، ضد الکتریسیته و ضد اشعه‌های فرابنفش خورشیدی یا UV قیمت بیشتری دارند. همچنین هر چه ضخامت آن بالاتر برود، قیمت آن هم بیشتر می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا