چگونه پکیج را هواگیری کنیم؟

شاید این سوال پیش آمده باشد که چگونه پکیج و رادیاتور را برای زمستان آماده کنیم تهویه پکیج کاربردی بسیار ضروری است و باید قبل از شروع فصل سرما انجام شود. با تهویه منظم، عملکرد پک و رادیاتور بهتر و دقیق تر خواهد بود. شاید جالب باشد بدانید دلیل گرم نشدن رادیاتور پکیج ممکن است مربوط به تهویه نادرست این بخاری باشد.

ساختمان

برای شروع تهویه ابتدا باید بسته بندی را جدا کرده و با استفاده از شیر پرکننده فشار دستگاه را بین 1 تا 1.5 بار تنظیم کنید. به طور کلی، تمام مجموعه های دیواری و رادیاتورها از یک اصل تهویه پیروی می کنند. برای آشنایی بیشتر با نحوه هواگیری پکیج با تهران سرویس کاران همراه باشید.

در دستگاه های آنالوگ که صفحه نمایش ال سی دی ندارند، هنگام شارژ دستگاه، روشن یا خاموش بودن بسته بندی فرقی نمی کند، زیرا در هر صورت آب وارد دستگاه می شود; اما در دستگاه های دیجیتال با توجه به دیجیتال بودن نشانگر دستگاه، بسته بندی باید چرخانده شود تا مقدار فشار دستگاه مشاهده شود.

نکات کلیدی تهویه پکیج

ابتدا بسته را خاموش کنید.

پس از چند دقیقه، هر رادیاتور را از طریق پیچ های تهویه واقع در هر رادیاتور تهویه کنید.

فشار بسته بندی را از 1 تا 1.5 بار از طریق شیر تنظیم کنید.

در نهایت بسته را اجرا کنید.

در ادامه این موارد را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

چرا بسته باید آزاد شود؟

عوامل زیر در تشعشع و طبقه بندی بسیار مهم هستند:

هوای یکنواخت را در خانه فراهم کنید

پکیج گرمایش دیواری برای امنیت بیشتر

از یخ زدن آب حمام هنگام شستشو جلوگیری کنید

در بهترین حالت، فشار یا وزن آب در لوله را بررسی کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی پکیج روشن است و آب در لوله جاری می شود، رادیاتور یا بخاری سرد می ماند یا یک قسمت سرد و نیمه دیگر گرم است. هنگام مواجهه با فشار کم آب گرم، صدایی در لوله های رادیاتور شنیده می شود که نیاز به شستشوی موتور را نشان می دهد.

توصیه می شود اگر مدل دستگاه شما قدیمی و قدیمی است آن را به دست متخصصان بسپارید تا اقدامات لازم برای تهویه آن را انجام دهد. تهویه به حذف هوای اضافی از دستگاه اشاره دارد، اما این به سن و سبک بسته بندی بستگی دارد.

اختلاف ارتفاع ساختمان با زمین

این معمولا در آپارتمان ها اتفاق می افتد که به دلیل اختلاف سطح لوله ها، خط آب از پایین به بالا است. زمانی که فشار آب برای طبقات بالا کاهش می یابد، میزان آب مورد نیاز رادیاتورها معمولا کمتر از حد معمول است.

افت فشار (بار)

به دلیل کاهش فشار بسته ممکن است دستگاه نیاز به هواگیری داشته باشد. کافی است دریچه پکیج زیر دستگاه را باز کنید تا هوا آزاد شود و میله را از صفر به 1.5 به 2 برسانید و دریچه را ببندید. فراموش نکنید که وقتی فشار پکیج کم است، دستگاه به خودی خود بسته می شود (این کار برای محافظت از دستگاه و قطعات داخلی در صورت نبود آب است).

تهویه رادیاتور چگونه است؟

برای تخلیه رادیاتور اول با پیچ گوشتی یا انبردست، پیچ بالای رادیاتور را باز کنید تا هوا آزاد شود.

در مرحله دوم ظرفی را زیر پیچ قرار دهید تا از ورود آب و خیس شدن محیط اطراف جلوگیری شود.

در مرحله 3، آب با فشار زیاد از بخاری خارج می شود، پس مراقب باشید که پیچ را بیش از حد سفت نکنید.

پس از تخلیه مقداری آب از رادیاتور، پیچ را محکم کنید.

این کار را برای همه رادیاتورهای خانه انجام دهید.

پس از تخلیه رادیاتورها، فشار داخل پک باید بررسی شود و در صورت لزوم مجدداً تنظیم شود.

با انجام به موقع و اصولی تهویه بخاری می توان عمر پکیج را افزایش داد و هزینه های مربوط به مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش داد.

برای آشنایی بیشتر با ترفندهای افزایش عمر پکیج، مقاله نحوه افزایش عمر پکیج را در قسمت لوازم خانگی زومیت مطالعه کنید. برای تعمیر پکیج با ما تماس بگیرید.

نکاتی برای تهویه رادیاتور

پس از بررسی تنظیمات پکیج دیواری، پیشنهاد می کنیم تهویه را از نزدیک ترین رادیاتور به پکیج شروع کنید. البته ممکن است نیازی به این کار نباشد، اما به طور کلی و به صورت استاندارد توصیه می شود به دلیل جریان سریع آب گرم اولین رادیاتور را هواگیری کنید و در مراحل زیر روی سایر رادیاتورها مداخله کنید.

وقتی هوادهی را شروع می کنید صدای بیشتری را تجربه خواهید کرد که کاملا طبیعی است اما بعد از مدتی هم نویز کاهش می یابد و هم فشار آب خروجی افزایش می یابد. پس استرس نداشته باشید و نگران نباشید.

نکته: تهویه رادیاتور در قسمت های دیگر خانه را فراموش نکنید. همچنین برای تهویه بهتر و راحت تر در هنگام نصب پکیج و رادیاتور، قبل از نصب رادیاتور شیب کمی در نظر بگیرید (حدود پنج سانتی متر ایده آل است).

دکمه بازگشت به بالا