اقتصادی

چگونه سهام بورسی را وثیقه وام کنیم؟

مدیر فنی طرح راستی آزمایی الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی روند تایید وجوه اخذ وام را تشریح کرد.

مسعود صدکی در گفت وگو با خبرنگار پرتال پارسی، با تاکید بر اینکه مخاطبان اصلی سامانه تایید الکترونیکی عموم مردم هستند، اظهار کرد: به همین منظور سعی شده است با همکاری بانک ها این فرآیند با حداقل پیچیدگی ارائه شود. مردم می توانند با خرید آنلاین و تنها با استفاده از تلفن همراه خود، این تسهیلات را تعهد کنند.

وی همچنین درباره نحوه دریافت این فرم توضیح داد: متقاضیان برای دریافت این فرم نیاز به ثبت نام و احراز هویت در سامانه کامل مشتریان یا سامانه SJAM دارند. در این راستا شرایط و ضوابط مربوط به تایید الکترونیکی سهام را پذیرفته و کلیه بندهای مربوط را با دقت کافی مطالعه نمایند.

مدیر فنی طرح تایید الکترونیکی شرکت سپرده گذاری مرکزی ادامه داد: یکی از مزیت های تایید الکترونیکی سهام و فرم های پذیرش، تثبیت بازار سرمایه است. به این ترتیب مردم می توانند به جای فروش اموال خود از بانک رهنی وام گرفته و از آن برای امور خود استفاده کنند.

صدکی با بیان اینکه تایید الکترونیکی سهام به عنوان پل ارتباطی بورس و بازار پول ایجاد شد، بیان کرد: در نتیجه بانک ها به عنوان یکی از عوامل اصلی در این فرآیند ایفای نقش می کنند. در حال حاضر سه بانک ملی آنلاین و رسالت به این فرآیند پیوسته و این قابلیت را به درگاه های خود اضافه کرده اند.

وی: سپرده گذاری مرکزی محدودیتی برای ارائه این خدمات به سایر بانک ها ندارد. این شرکت در حال تنظیم تفاهم نامه هایی برای تکمیل لیست حقوقی است که پس از آن به صورت عمومی اعلام می شود که سایر بانک ها نیز ملحق می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا