اقتصادی

چگونه در رایانه ویندوز ۱۰ اسکرین شات بگیریم؟

اگر می خواهید از اطلاعات صفحه نمایش کامپیوتر عکس بگیرید ، روش های مختلفی برای انجام این کار در ویندوز 10 وجود دارد.

به گزارش پرتال پارسی ، حتی اگر می خواهید از کل صفحه یا بخشی از آن اسکرین شات بگیرید ، ویندوز 10 آن را به چندین روش ارائه می دهد که در گزارش Business Insider به آن اشاره شده است.

چگونه می توان با کلید PrtScn در ویندوز 10 از صفحه عکس گرفت؟

ساده ترین راه برای کپی کردن همه مواردی که در صفحه کامپیوتر می خواهید ، فشار دادن کلید چاپ صفحه کلید است که با PrtScn مشخص شده و در کنار کلیدهای چند منظوره (عملکرد) در بالای صفحه کلید قرار دارد. در برخی از صفحه کلیدها ، به خصوص لپ تاپ ها ، برای استفاده از کلید فشار ممکن است لازم باشد که کلید Fn را فشار دهید و نگه دارید.

روش های مختلفی برای چاپ صفحه در ویندوز 10 وجود دارد:

کلید PrtScn را فشار دهید: این عمل کل صفحه را در کلیپ بورد کپی می کند و می توانید عکس گرفته شده از صفحه رایانه را در هر برنامه نقاشی مانند Microsoft Word قرار دهید.

Alt و PrtScn را همزمان فشار دهید: با این عمل ، تصویر پنجره فعال در رایانه شما در کلیپ Word کپی می شود و می توانید آن را در برنامه دیگری جایگذاری کنید.

Windows + Shift + S را فشار دهید: صفحه کوچک شده و نشانگر ماوس تغییر می کند. می توانید قسمت دلخواه صفحه را انتخاب کنید. عکس صفحه در کلیپ بورد کپی می شود و می توانید آن را در برنامه دیگری جایگذاری کرده و ذخیره کنید. اگر آخرین نسخه ویندوز 10 را دارید که Windows 10 Creators Update نام دارد ، این میانبر کار می کند.

Windows و PrtScn را فشار دهید: با این کار کل صفحه به عنوان یک پرونده تصویری ذخیره می شود. می توانید آن را در پوشه تصویر در پایین پوشه ای به نام Screenshots پیدا کنید.

چگونه می توان با Snipping Tool در ویندوز 10 از صفحه عکس گرفت؟

مایکروسافت ابزاری بسیار کاربردی به نام Snipping Tool در ویندوز 10 معرفی کرده است. با استفاده از آن می توانید از صفحه عکس بگیرید و آن را به عنوان فایل تصویری ذخیره کنید بدون اینکه در برنامه دیگری جایگذاری شود.

1- برای این کار ابتدا Snipping Tool را از منوی Start راه اندازی کنید.

2. در گزینه “Mode” ، فرم تصویر مورد نظر را انتخاب کنید. می توانید از حالت تمام صفحه به مستطیل یا هر شکل دیگری انتخاب کنید.

3. گزینه جدیدی را انتخاب کنید و صفحه شما متوقف شود. سپس می توانید از ماوس برای گرفتن عکس از صفحه استفاده کنید. یک عکس از صفحه در پنجره Snipping Tool ظاهر می شود.

4- اگر می خواهید نکاتی را اضافه کنید که فقط پس از حرکت ماوس ظاهر می شوند ، می توانید از فهرست تأخیر مشخص کنید که برنامه قبل از گرفتن عکس از صفحه چه مدت منتظر بماند.

5. اگر می خواهید این کار را انجام دهید ، می توانید هنگام گرفتن عکس از صفحه ، از ابزارهای طراحی برای یادداشت برداری روی تصویر استفاده کنید.

6. بعد از اتمام کار ، روی پرونده کلیک کنید و سپس روی دکمه “ذخیره به عنوان” کلیک کنید تا تصویر صفحه کامل شده در رایانه ذخیره شود.

7. همچنین می توانید روی کپی در پنجره Snipping Tool کلیک کنید تا تصویر در کلیپ بورد کپی شود.

چگونه می توان با Game Bar در ویندوز 10 از صفحه عکس گرفت؟

از ویژگی Game Bar در ویندوز 10 می توان در بیشتر بازی های ویندوز برای گرفتن عکس از صفحه و فیلم استفاده کرد. نحوه استفاده از آن:

1. بازی را از فهرست Windows Start یا Xbox Component باز کنید.

2. برای شروع بازی کلیدهای Windows و G را همزمان فشار داده و نگه دارید. صفحه بازی ظاهر می شود.

3. برای گرفتن عکس از صفحه نماد دوربین را فشار دهید ، یا می توانید از Windows + Alt + PrtScn استفاده کنید.

عکس صفحه به طور خودکار در پوشه ای به نام Captures در پوشه فیلم ها ذخیره می شود.

اگر در Steam بازی می کنید ، می توانید F11 را فشار دهید ، یک عکس بگیرید و آن را به پوشه عکس خود در Steam اضافه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا