اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

چه چیزهایی می توانید از پودر سنگ متا درست کنید؟

پودر سنگ متا چیست؟

پودر سنگ متا یک ماده کامپوزیتی است ( یعنی از بیش از یک جزء ساخته شده است) که در هنر و صنایع دستی و همچنین در برخی از ساخت و سازها از آن استفاده می شود. در برخی از کشورها این ماده با فناوری بتن ساخته شد و پس از بسیاری از آزمایشات موفقیت آمیز، عمدتا در صنعت ساخت و ساز، بیشتر برای ساخت مواد سطحی با کیفیت بالا استفاده شد. با این حال در سال های اخیر، این ماده به طور فزاینده ای در بین هنرمندان، مشاغل پایدار و جامعه صنایع دستی خانگی محبوب شده است.

قیمت پودر میکرونیزه کربنات کلسیم این بیشتر به این دلیل است که پودر سنگ متا همانند ایمن، پایدار و استفاده از آن بسیار آسان است، به ویژه در مقایسه با سایر مواد جایگزین مانند فایبرگلاس، پلی استر، گچ ، بتن یا رزین زیرا قیمت پودر سنگ متا نسبت به این مواد مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

اگر بخواهیم پودر سنگ متا را به زبانی ساده شرح دهیم باید بگوییم نوعی پودر و آب است که هنگامی که با هم ترکیب می شوند، سفت و غیر قابل انعطاف می شوند. پودر سنگ متا سازگار با محیط زیست ، بر پایه آب و غیر سمی است به همین دلیل استفاده از آن برای ظروف بلا مانع است.

 از پودر سنگ متا چه چیزی می توان ساخت ؟

خرید پودر کربنات کلسیم پودر سنگ متا بسیار متنوع است و تقریبا می توان از آن برای ایجاد هر چیزی استفاده کرد. از زمانی که این پودر در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد، استفاده از آن به طور مداوم تکامل یافته است. همان طور که گفته شد، پودر سنگ متا در ابتدا برای صنعت ساخت و ساز ، برای ریخته گیری و لمینیت ساختمان ها طراحی شده بود. بعدها، محبوبیت آن در بین هنرمندان برای ایجاد مجسمه افزایش یافت. با افزایش مصرف گیری سبز و اهمیت مردم به محیط زیست، برخی از کسب و کارها را خواهید یافت که محصولات دکوراسیون منزل را از پودر سنگ متا ایجاد می کنند مانند سینی، زیر لیوانی، گلدان ها، شمعدان ها و جای جواهری و …

حتی ممکن است برخی از شرکت ها یا معماران را بیابید که کاشی های کف، میزها و حتی وسایل آشپزخانه (مانند دیوارها و پانل های دیواری) را از این ماده تولید می کنند. شهر قم دارای بیشترین مدن پودر سنگ می باشد و جهت ساخت پودر سنگ متا بسیار مناسب می باشد. این تغییر از ساخت و ساز به دکوراسیون خانه برای پودر سنگ متا حرکتی غیر قابل تعجب است. از آن جایی که می توان آن را با رنگدانه ها و مواد مختلف مخلوط کرد تا بافت ها و طرح های متعددی ایجاد کرد، می تواند منجر به تولید قطعات بسیار زیبایی شود. با توجه به قیمت پودر سنگ متا که بسیار اقتصادی است شما می توانید محصولات ساخته شده با پودر سنگ متا را با قیمتی مناسب تهیه کنید و از استفاده از آن لذت ببرید.

 مزایای سات محصولات با پودر سنگ متا چیست؟

بیشتر طراحان و هنرمندان به دلیل مزایایی که پودر سنگ متا به ارمغان می آورد، ترجیح می دهند محصولاتی با پودر متا نسبت به سایر مواد مانند فایبرگلاس بسازند. اگر به فکر ساختن محصولی از پودر سنگ متا به عنوان یک پروژه هستید در این جا ما به برخی از مزایای استفاده از این ماده اشاره کردیم :

۱. دوام پودر سنگ متا

این ماده مقاومت بالای در برابر ضربه دارد و برای مدت طولانی دوام می آورد، بنابراین بعید است در طول یا بعد از فرآیند ساخت به آسانی آسیب ببیند و یا بشکند.

۲. انعطاف پذیری پودر سنگ متا

می توانید از این پودر برای ایجاد هر چیزی استفاده کنید و می تواند بافت هایی مانند سنگ، فلز، چوب، چرم و حتی پارچه را تقلید کند.

۳. ایمنی پودر سنگ متا

هنگام استفاده از آن بخارات سمی ساطع نمی کند، همچنین خطر سلامتی در استفاده منظم از آن وجود ندارد ( اگر چه اقدامات احتیاطی هنوز توصیه می شود)

۴. جذابیت پودر سنگ متا

اغلب به عنوان جایگزینی طبیعی برای پلاستیک در نظر گرفته می شود که حالتی لوکس و با کیفیت دارد.

۵. استفاده آسان از پودر سنگ متا

کار با پودر سنگ متا آسان است و امکان بیان خلاقانه کامل را فراهم می کند. این کار می تواند کار با مواد را به تجربه ای بسیار لذت بخش و مسحور کننده تبدیل کند.

این کار به دو دلیل می تواند عالی باشد. برای مثال وقتی چیزی از پودر سنگ متا می سازید، آزادی کامل برای آزمایش و طراحی چیزی واقعا منحصر به فرد خواهید داشت.

ثانیا اگر یک زیر لیوانی یا سینی دست ساز که از پودر سنگ متا ساخته شده بخرید، چیزی منحصر به فرد می خرید که می دانید سازنده واقعا از ساختن آن برای شما لذت برده است!

آموزش کار با پودر سنگ متا |پودر سنگ متا از کجا تهیه کنیم

۶. قیمت پودر سنگ متا

همان طور که گفتیم قیمت پودر سنگ متا بسیار مناسب و اقتصادی است فقط هنگام خرید دقت کنید که پودر سنگ متا را از مراکز بدون واسطه و مستقیم خریداری کنید تا بتوانید خریدی بهتر و مقرون به صرفه تر داشته باشید. در نظر داشته باشید که قیمت پودر سنگ متا نسبت به کمی بالاتر می باشد که به دلیل ترکیب موارد آن می باشد.

 طرز استفاده از پودر سنگ متا

برای کار با پودر سنگ متا فقط به آب احتیاج است و به هیچ ماده ی افزودنی دیگری برای ساخت احتیاج نیست و این مزیت بزرگ پودر متا محسوب می شود. برای استفاده از پودر متا باید حتماً دستورات زیر را به دقت انجام دهید در غیر این صورت خروجی قالب مقاومت کافی را نداشته و شکننده می باشد.

مقدار ۲۷ تا ۳۰ درصد وزنی آب باید به پودر سنگ متا اضافه شود ، یعنی اول ۲۷ تا ۳۰ گرم آب بدون املاح را اول داخل ظرف میریزیم بعد پودرسنگ متا را به آن اضافه می کنیم؛ شروع به هم زدن می کنیم، اول شاید گلوله گلوله باشد و یا احساس کنید آب بیشتری نیاز دارد اما به هیچ عنوان آب اضافه نکنید و هم زدن را ادامه دهید تا پودر متا واکنش داده و روان شود.بعد از روان شدن مجدد هم حدودا ۳۰ ثانیه هم بزنید و کمی صبر کنید تا هوایی که از به خاطر هم زدن داخل مواد ایجاد شده است خارج گردد.

نکته  قیمت پودر سنگ Meta

اگر از همزن، دریل و … برای هم زدن استفاده می کنید دقت کنید دور دستگاه خیلی بالا نباشد تا هوای زیادی وارد مواد نشود.

مرحله بعدی حباب گیری پودر سنگ متا است برای حباب گیری مدت کوتاهی در حد یک دقیقه به ظرف استراحت دهید تا حباب به سطح مواد آید و سپس به ظرف ضربه تپ مانند و ویبره طور بزنید تا حباب ها خارج شود و بعد مواد را داخل قالب بریزید. در نهایت بعد از ۴ دقیقه سکون، پودر سنگ متا ژلی می شود و شروع به سفت شدن می کند.در صورتی که فرایند حباب گیری درست انجام نشود بعد از خارج کردن کار از قالب محصول نهایی دارای سوراخ و خلل و فرج می باشد که کار شما را زشت می کند.

بعد از ۴ تا ۱۷ دقیقه، سخت و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، می توانید از قالب در بیاورید و بعد از ۳ تا ۵ ساعت، می توانید رنگ آمیزی کنید و سختیش کاملا قابل حس می باشد و بعد از ۴۸ ساعت کاملا سرامیک میشه و قابل شست و شو دقت کنید هر چه آب کمتری بریزید در نهایت سخت تر می شود. حتی یک درصد آب کمتر تاثیر گذار خواهد بود. پودر سنگ متا قابلیت رنگی شدن با انواع رنگ های معدنی و آلی را دارد و برای ایجاد پودر رنگی قبل از ترکیب با آب و یا در همان حین می توانید از انواع رنگ های پودری برای رنگی کردن پودر سنگ هنری متا استفاده کنید.

همچنین برای چسباندن دو قطعه ساخته شده با پودر متا نیز می‌توانید از چسب یک، دو، سه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بهترین و بهترین قیمت پودر سنگ Meta را می توانید از مجموعه ما دریافت نمایید

دکمه بازگشت به بالا