اقتصادی

چند دستگاه به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شدند؟

به گفته سخنگوی دولت، بیش از 8 میلیون نفر توانسته اند از خدمات «تک پله» استفاده کنند و 17 درصد باقیمانده دستگاه ها در حال اتصال و یا رفع مشکلات فنی هستند.

به گزارش پرتال پارسی، بدون مراجعه حضوری یا ارسال هیچ مدرکی می توان سرویس هوشمند را به صورت آنلاین دریافت کرد که کار سختی است و نیازمند پیوند بانک های اطلاعاتی همه دستگاه های دولتی و به اشتراک گذاری اطلاعات آنها با یکدیگر است. برای به اشتراک گذاشتن

«پنجره ملی خدمات عمومی هوشمند» خدمات عمومی جامع، سریع و آسان را در اختیار عموم مردم قرار می دهد که هم اکنون آماده و عملیاتی شده است. دستورالعمل‌های اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به سامانه «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت‌ها، اصول مدیریتی و ضوابط سازمانی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تدوین شد. به قوه مجریه ارائه شد. هیئت فناوری اطلاعات برای تصویب نهایی طبق قانون. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت را اتصال و ایجاد این پنجره با دستگاه های دولتی دانست و گفت: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف زیرمجموعه این دستگاه ها ابتدا باید پنجره واحد خود را ایجاد کنند.

بر این اساس در لایحه بودجه 1401 وزارت ارتباطات به منظور اجرای دولت هوشمند یکپارچه اقداماتی برای اجرای این موضوع پیشنهاد شد و با کمک مجلس به قانون تبدیل شد. بر اساس بند هفتم و ابلاغیه قانون بودجه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی موظفند پنجره خدمات هوشمند را راه‌اندازی کنند و حداقل 30 درصد از خدمات پرمصرف را تا پایان شهریورماه سال جاری به مردم عرضه کنند. کاملا آفلاین و آنلاین

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه درخواست کرد پنجره خدمات عمومی هوشمند ملی خود را در اسرع وقت راه‌اندازی کنند.

بر اساس این گزارش، علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت – چندی پیش اعلام کرد: 83 درصد دستگاه ها به سیستم یک مرحله ای متصل هستند و بیش از 8 میلیون نفر توانسته اند از خدمات یک مرحله ای استفاده کنند. 17 درصد باقیمانده دستگاه ها در حال اتصال هستند یا مشکلات فنی دارند که باید برطرف شوند.

گزارشی که سازمان فناوری اطلاعات در چند روز اخیر منتشر کرد، خدمات وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی مردم را در پنجره ملی خدمات عمومی هوشمند ارائه کرد. یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی مردم، اجرای قانون کار، حل مشکلات جامعه کارگری، هدفمندی یارانه ها و برنامه ریزی نظام تعاونی کشور است. در حال حاضر پنج زیرمجموعه بدنه اصلی وزارت تعاون از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به نشانی https://my.gov.ir/ به ارائه خدمات الکترونیکی می پردازند.

لازم به ذکر است پیش از این مدیرکل نظارت و نظارت بر معرفی «دولت الکترونیک» اعلام کرده بود «تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات عمومی هوشمند از ۱۰۰ دستگاه فراتر رفته است». سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز ملی آمار ایران.

به گفته وی، مرحله اول اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در حال تکمیل است و در مرحله بعد قصد دارند کیفیت خدمات ارائه شده در این درگاه را ارتقا دهند.

مهم ترین مشکلات همکاری برخی از دستگاه های پرمخاطب به دلیل عدم وجود پنجره بلوک سرویس هنگام اتصال به پنجره ملی سرویس های اطلاعاتی کشور، نبود سیستم متمرکز با احراز هویت الکترونیکی، عدم ارائه برخی از دستگاه ها خدمات و نقص داده ها در برخی از پایگاه های ملی و در همین راستا امیدوار است این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا