اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

چطور باید با کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) کار کنم؟

کیف پول سخت افزاری

فروشگاه کیف پول سخت افزاری الیپال تایتان: کیف پول سخت افزاری دستگاهی با امنیت بالا است که در حالت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت امکان ذخیره‌سازی رمزارزها را فراهم می‌کند. به طور معمول در کیف پول‌های دیگر برای جابه‌جایی وجوه از کلید خصوصی استفاده می‌شود، در این حالت اگر کامپیوتر با بدافزار یا ویروس آلوده شود، کلید خصوصی هک شده و به سرقت می‌رود. با داشتن کیف پول سخت افزاری، کلیدهای خصوصی روی دستگاه ذخیره میشوند و هرگز در کامپیوتر نگهداری نمی‌شوند، این بدان معنی است که حتی اگر کامپیوتر آلوده شود، باز هم کلیدهای خصوصی در امان هستند. این‌ها تمام ویژگی‌هایی است که در کیف پول نرم افزاری اغلب در دسترس نیست.

کیف پول لجر (Ledger)

در سال ۲۰۱۴ شرکت لجر شروع به ساخت کیف پول لجر برای بیت کوین کرد. این کیف پول امکانی را فراهم آورده است تا کاربران با خیالی آسوده بتوانند سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین قابل ذکر است که از این سخت‌افزار حتی در کامپیوترهای آلوده به ویروس نیز بدون اینکه مشکلی پیش بیاید، می‌توان استفاده کرد. کیف پول لجر دارای نسخه نیست و تنها از طریق نرم‌افزار دسکتاپی که به Ledger Live معروف است، کنترل می‌شود.

از مزایای کیف پول لجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالا و کاربری آسان
  • کیفیت بالا
  • پشتیبانی بسیاری از رمزارزها
  • سازگاری با بسیاری از کیف پول‌های گرم
  • ارزان‌تر از سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری
  • مقاومت بالا

برخی از افراد ممکن است برای صرفه‌جویی در بودجه را بخرند. با توجه به مسائل امنیتی بهتر است این کیف پول تنها از افراد مطمئن خریداری شود و پس از خرید تمام اقدامات امنیتی لازم انجام شود.

کیف پول لجر از چه ارزهایی پشتیبانی میکند؟ 

کیف پول لجر بیشترین میزان پشتیبانی از رمزارزها در میان سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری را دارد. علاوه بر اینکه ولت لجر یکی از ، اتریوم و سایر آلت‌ کوین‌ها است، لجر از شیبا، دوج کوین و سایر میم کوین‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. توکن‌های متاورسی ماند آلیس نیز در این کیف پول قابلیت ذخیره‌سازی دارند.

امنیت کیف پول لجر

کیف پول لجر دارای یک چیپ فناوری به نام Secure Elemnt  است. اگر به کارت‌های بانکی، سیم کارت‌ها و حتی گواهینامه خود نگاهی بیندازید، متوجه وجود یک چیپ یا تراشه روی کارت خود خواهید شد. این تراشه برای افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت طراحی شده است. Secure Element یکی از امن‌ترین تراشه‌ها در حوزه فناوری است. این تراشه روی کیف پول نیز نصب شده است. بنابراین و ذخیره‌سازی آن در لجر، یک انتخاب امن خواهد بود.

راهنمای تنظیم کیف پول لجر نانو اس

پول لجر نانو اس بعد از خریداری به شکل یک جعبه ارائه می‌شود. برای اطمینان از اینکه کیف پول خریداری شده دست‌کاری نشده است، آن را از سایت‌های معتبر خریداری کنید. برای استفاده از آن، ابتدا بسته‌بندی پلاستیکی کوچک ولت لجر را باز کرده و کلیه محتویات آن را خارج کنید. حتماً اطمینان حاصل شود که برگه عبارات بازیابی موجود در جعبه خالی است. همچنین جعبه حاوی کیف پول لجر باید حاوی موارد زیر باشد:

  • دستگاه لجر نانو اس
  • کابل USB
  • کارت یا برگه برای نوشتن عبارت رمز
  • کارت یا برگه راهنما
  • بند یا تسمه برای انداختن دور گردن
  • حلقه و آویز برای جا سوئیچی

 

اتصال کیف پول

بعد از روشن کردن رایانه خود برای اتصال کیف پول لجر، انتهای کوچک کابل USB را به درگاه جانبی دستگاه Ledger Nano S خود و انتهای دیگر کابل را به رایانه خود وصل کنید.

در این حالت صفحه نمایش پیغام می‌دهد که برای شروع هر دو دکمه را فشار دهید.

هر دو دکمه موجود در بالای Nano S را به طور هم‌زمان فشار دهید.

دکمه سمت راست را فشار دهید تا تأیید کنید که می‌خواهید Ledger Nano S خود را به عنوان یک دستگاه جدید پیکربندی کنید.

تنظیم پین کد و آمادهسازی کیف پول لجر نانو اس

با توجه به تنظیماتی که تا به اینجای کار انجام شد، اکنون صفحه نمایش پیغام می‌دهد که در قدم اول پین کد انتخاب شود. هر زمان که می‌خواهید قفل دستگاه خود را باز کنید، برای تاییدیه‌های خاص باید از این پین کد استفاده کنید.

پین انتخابی کیف پول لجر در حالت ایده آل باید عددی باشد که بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد، ولی نباید از اعداد خیلی ساده‌ای که به راحتی قابل حدس هستند (مانند ۱۲۳۴)، استفاده کنید. برای تنظیم پین، باید هر دو دکمه موجود در بالای دستگاه را فشار دهید.

برای انتخاب شماره اول پین از دکمه‌های بالا یا پایین می‌توانید به عنوان کنترل کننده استفاده کنید. سپس برای تأیید پین خود هر دو دکمه را فشار دهید.

این روند را تا زمانی که پین ​​۴ تا ۸ رقمی خود را انتخاب کنید، ادامه دهید. اگر اشتباهی رخ داد، با استفاده از آیکن “backspace” می‌توانید به عقب برگردید و آن را اصلاح کنید. در آخر، نماد “tike” را برای چرخش در میان عددهای موجود انتخاب کنید و هر دو دکمه را فشار دهید تا پین انتخابی خود را تأیید کنید.

دستگاه از شما می‌خواهد پین کد ایجاد شده را تأیید کنید. برای شروع فرایند تأیید پین، هر دو دکمه را فشار دهید.

با استفاده از دکمه‌های بالای دستگاه کیف پول لجر، دوباره پین ​​را وارد کنید تا از میان هر یک از رقم‌های موجود بچرخید.

حال که پین ​​خود را وارد کرده‌اید، دوباره نماد “tike” را انتخاب کرده و دکمه بالا را فشار دهید تا تأیید شود.

عبارت بازیابی شما روی صفحه نمایش نوشته می‌شود. هر دو دکمه را فشار دهید تا کلمات بازیابی (Seed) تنظیم شود.

صفحه نمایش Ledger Nano S اکنون یک سری عبارت که شامل ۲۴ کلمه است را نشان می‌دهد. این کلمات، کلمات بازیابی یا کلمات Seed شما هستند و در صورتی که شما نیاز به تعویض دستگاه کیف پول لجر داشته باشید، به این کلمات نیاز خواهید داشت.

صحیح و به ترتیب نوشتن کلمات Seed و همچنین ذخیره آن‌ها در یک جای امن بسیار مهم است. با استفاده از دکمه سمت راست می‌توان چرخش کلمات را انجام داد. همچنین اگر یکی از کلمات حذف شده باشد و یا این ‌که بعد از نوشتن کلمات Seed خود بخواهید بررسی مجدد انجام دهید، می‌توانید از دکمه سمت چپ استفاده کنید.

پس از به دست آوردن همهٔ ۲۴ کلمه و اطمینان از اینکه همه آنها به ترتیب و صحیح نوشته شده‌اند، هر دو دکمه بالا را با هم فشار دهید.

اکنون دستگاه برای اطمینان از صحت نوشتن کلمات از شما می‌خواهد برخی از کلمات را تأیید کنید. برای شروع هر دو دکمه را فشار دهید.

از دکمه‌های بالا و چپ و راست استفاده کنید، کلمات موجود را مطابق با کلمات شماره‌گذاری شده روی صفحه نمایش، انتخاب کنید. پس از انتخاب کلمه صحیح، با فشار دادن هر دو دکمه به طور هم‌زمان آن را تأیید کنید.

مرحله قبل را تا زمانی که به همه سؤالات کلمه بازیابی Seed پاسخ صحیح می‌دهید، تکرار کنید. سپس صفحه نمایش پیغام می‌دهد که ” دستگاه شما اکنون آماده است “.

خرید کیف پول لجر نانو اس دیجی کالا |خرید کیف پول لجر نانو ایکس

 

نصب Ledger Live  

برنامه یکی از نرم‌افزارهای مرتبط با کیف پول لجر است که به عنوان واسط برای Ledger Nano S مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلیه برنامه‌ها، کیف پول‌ها و معاملات شما به صورت مستقیم از طریق نرم افزار  Ledger Live مدیریت می‌شود.

برای اجرای برنامه Ledger Live مراحل زیر را انجام دهید:سایت Ledger Live باز کرده و روی دکمه Download کلیک کنید.

پس از دانلود کامل، Ledger Live را نصب کرده و سپس آن را باز کنید. پس زمینه موردنظر را برای برنامه انتخاب کرده و روی گزینه “Get started” کلیک کنید.

روی گزینه اول کلیک کنید تا تا دستگاه لجر نانو اس را به برنامه معرفی و آن را تنظیم کنید.

از بین ۳ گزینه موجود، گزینه “Ledger Nano S” را انتخاب کنید.

به کیف پول لجر خود مراجعه کنید و برای آن یک پین کد تنظیم کنید (کمی قبل‌تر نحوه تنظیم پین کد را توضیح دادیم، اگر در مرحله قبل این کار را انجام دادید، نیازی به انجام مجدد آن نیست).

عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای مربوط به کیف پول خود را یادداشت کنید (کمی قبل‌تر نحوه یادداشت عبارت بازیابی را توضیح دادیم، اگر در مرحله قبل این کار را انجام دادید، نیازی به انجام مجدد آن نیست).

برای تأیید اصل بودن دستگاه کیف پول لجر و اینکه مراحل قبلی به درستی انجام شدند، باید به چند سوال پاسخ دهید (اینکه پین کد را انتخاب کردید و کلمات بازیابی نیز یادداشت شدند).

بعد از پاسخ به سؤالات می‌توانید اصل بودن دستگاه خود را بررسی کنید. برای بررسی اصل بودن دستگاه، بایستی PIN خود را در کیف پول وارد کنید و همچنین از اتصال کامپیوتر خود به اینترنت اطمینان حاصل کنید. اگر دستگاه شما اصل باشد، با عبارت “Your device is geniune” مواجه خواهید شد که نشان می‌دهد دستگاه شما اصل است.

با تأیید پین کدهای وارد شده، پیغام  “Your device is geniune” دریافت می‌شود، نمایش این پیغام نشانه تأیید اصل بودن دستگاه است.

در قدم بعدی شما باید یک رمز (پسورد) برای برنامه لجر لایو در نظر بگیرید، دقت کنید که برای هر بار استفاده از این برنامه، به این رمز نیاز دارید.

بعد از وارد کردن پسورد، روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

در قسمت بعدی با تنظیماتی مواجه خواهید شد که می‌توانید مطابق با نظر خود، آن‌ها را تغییر دهید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که تغییری انجام ندهید و روی گزینه Continue کلیک کنید.

حال دستگاه شما با موفقیت به نرم‌افزار لجر لایو معرفی شده است و می‌توانید از این نرم‌افزار برای مدیریت دارایی‌های خود استفاده کنید. روی گزینه “Open Ledger Live” کلیک کنید.

روی گزینه Continue کلیک کنید.

در این صفحه، از طریق منوی Portfolio و انتخاب گزینه “Add account” می‌توانید اکانت‌های مرتبط با دارایی خود را به برنامه اضافه کنید.

در منوی سمت چپ، روی گزینه Manager کلیک کنید. در این بخش نرم‌افزارهای مرتبط با سایر ارزهای دیجیتال موجود هستند و بر اساس نیاز خودتان می‌توانید ارز دیجیتال موردنظر را انتخاب کنید

دکمه بازگشت به بالا