چرا افتتاح موزه ملی حقوق مهم است؟

چرا افتتاح موزه ملی حقوق مهم است؟

موزه حقوق ملی با هدف جمع آوری و نگهداری اسناد و اشیاء قانونی ، آشنایی عموم مردم با سابقه فعالیت حقوقی در ایران ، آشنایی عموم با گذشته حقوق ایران و نشان دادن دستاوردهای قانونی کشور تأسیس شد.

به گزارش پرتال پارسی ، لیا جنیدی معاون قانونی رئیس جمهور گفت: نمای سنتی موزه مکانی است که اشیا ancient باستانی را نشان می دهد و جهت تاریخی شکل گیری تمدن ها را نشان می دهد. تمدن و تمدن عمدتاً بر اساس وحشیگری و خشونت تعریف می شود و حقوق مهمترین اقدامی است که بشر برای جلوگیری از رفتار خشونت آمیز انجام داده است. بنابراین ، حقوق با تمدن و تمدن ارتباط تنگاتنگی دارد و برای مطالعه تمدن ها از گذشته تا به امروز ، می توان جلوه های حقوقی این تمدن ها را استخراج کرد و موزه حقوق طراحی کرد.

وی با اشاره به خطاب به رئیس جمهور در موزه گفت: نرم افزار تمدن قانونی است و این نرم افزار همواره مورد نیاز تمدن و تمدن بوده است.

وی با بیان نقش ادیان در شکل گیری تمدن و قانون خاطرنشان کرد: ادیان از طریق تصویب قوانین و مقررات و از طریق اسلامی نقش مهمی در شکل گیری اولین سیستم های حقوقی و تمدن های جامعه بر اساس کتاب ها و سنت ها داشتند. تمدن زبانهای آن زمان زبانهای خودشان بود که با این زبان ارتباط تنگاتنگی داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور در آستانه صد و پانزدهمین سالگرد انقلاب مشروطه و معرفی اصلاحات و الحاقات به قانون اساسی گفت: «رویدادهای سیاسی در هر کشور نتیجه توازن نیروهای سیاسی و اجتماعی مختلف است. . خود را در اسناد مختلف حقوقی بیان کنند “. ایجاد قانون اساسی پس از وقایع قبل از 1285 و اصلاح بعدی آن و همچنین تشکیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پس از وقایع قبل از 1978 نمادهای این موضوع است. وی گفت که تغییرات و تغییرات اصلی در زندگی شخصی و شرایط زندگی افراد در نوبت خود را در قالب اسناد قانونی مانند شناسنامه ، گواهی ازدواج ، اسناد مالکیت نشان می دهد. در زندگی خصوصی افراد ، این صحنه های مشروع هستند که ضبط و حفظ می شوند.

جنیدی با بیان اینکه هدف از تأسیس موزه ملی حقوق ایران ثبت و مستند سازی تجربیات حقوقی مردم و دولت ایران در قالب تاریخ واقعی است ، گفت: ما آنچه را که در این موزه به نمایش گذاشته شده داریم داریم. حافظه تاریخی ما ما این تجربه را تجربه کرده ایم و باید آن را به فرزندان این کشور منتقل کنیم تا مجبور نباشیم گذشته را دوباره زنده کنیم.

وی با بیان اینکه اسناد ، لوح ها و اقلام آثار حقوقی متفاوتی دارند ، گفت: «متون حقوقی و اقلام مربوط به بزرگان دنیای حقوقی ایران حتی می توانند در این موزه جمع آوری و ذخیره شوند ، به عنوان مثال با تصویب هیئت وزیران. هاجر هنوز ریاست جمهوری را بر عهده دارد و برخی از آنها حتی توسط مرحوم فروفی ، متین دفتری ، حکات ، مصدق ، گوام و دیگران منصوب شده اند. نوشته شده توسط افراد بزرگ یا مشهور ، مانند وکلا ، دانشمندان علوم سیاسی و اجتماعی و غیره اگر نهادهای مختلف و حوزه های مختلف این وظیفه را مستندسازی خاطرات تاریخی و حقوقی ایران و پیوند تحقیقات حقوقی و تاریخی می دانند ، با توسعه و تکمیل مجموعه ، حقوق و دانشگاه ها در علوم انسانی و اجتماعی و کشور تأسیس می شود.

پس از موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد معاون رئیس جمهور در امور حقوقی ، پایه و اساس موزه حقوق ملی ایران که بیش از یک میلیون سند قانونی جمع آوری کرده است ، پایه گذاری شد. آشنایی عموم با گذشته ایران نشان دادن حقوق و دستاوردهای حقوقی کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا