بین الملل

چرا ارتودنسی نامرئی سریع ترین روش مرتب کردن دندان هاست؟

به گزارش خبرگزاری آنا، در دندانپزشکی روش های مختلفی برای مرتب سازی دندان ها وجود دارد. ارتودنسی ثابت، نامرئی و متحرک سه نوع اصلی ارتودنسی یا روش های صاف کردن دندان ها هستند. در این صفحه سعی شده است نکاتی در مورد ارتودنسی نامرئی و اینکه چرا این روش سریعترین روش صاف کردن دندان است را توضیح دهیم.

چرا ارتودنسی نامرئی سریعترین راه برای اصلاح دندان است؟

ارتودنسی نامرئی چیست؟

این یک دسته نسبتاً جدید در ارتودنسی دندان است که در آن از وسایلی برای تراز کردن دندان هایی استفاده می شود که یکی از این 3 ویژگی را دارند:

یا پنهان
یا شفاف
یا همرنگ دندان ها هستند

فرض کنید شما فردی هستید که از بریس های نامرئی برای صاف کردن دندان های خود استفاده می کنید. در این حالت معمولاً فردی که شما را درمان می کند متوجه نمی شود که تحت درمان ارتودنسی هستید. دندان های شما بدون اینکه کسی متوجه شود صاف می شود.

چه نوع ارتودنسی نامرئی وجود دارد؟

به طور کلی 3 روش ارتودنسی نامرئی وجود دارد که عبارتند از:

ارتودنسی سرامیکی شفاف همرنگ دندان
ارتودنسی لینگوال
ارتودنسی با الاینرهای شفاف

وقتی صحبت از ارتودنسی نامرئی در ایران می‌شود، اغلب به حالت سوم اشاره می‌کند، یعنی الاینرهای شفاف به عنوان سریع‌ترین روش ارتودنسی درج شده است.

ارتودنسی با الاینرهای شفاف دقیقاً چگونه است؟

الاینرها قالب های شفاف و خاصی هستند که روی دندان ها قرار می گیرند. اگر تجربه استفاده از محافظ دهان یا روش سفید کردن دندان در خانه را دارید، احتمالاً می‌دانید که این قالب‌ها چه شکلی هستند و چگونه روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با شکل الاینرهای ارتودنسی نامرئی، عکس زیر را ببینید.

چرا ارتودنسی نامرئی سریعترین راه برای اصلاح دندان است؟

آیا دندانپزشکان ارتودنسی نامرئی را با الاینر انجام می دهند؟

ارتودنسی دندانپزشکی یک فناوری جدید مورد تایید دندانپزشکان است. این فناوری به افراد اجازه می داد تا دندان های خود را تنظیم کنند. دلیل اینکه بسیاری از افراد ارتودنسی دندان های خود را به این روش انتخاب می کنند این است که اساساً این روش کاملاً نامرئی است و مهمتر از همه اینکه افرادی که دارای الاینر هستند نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارند و هنوز تعداد بسیار کمی از آنها وجود دارد. در آمریکا این روش رواج یافته است که به آن ارتودنسی از راه دور نیز می گویند.

البته گفته می شود که الاینرها از ارتودنسی دور هستند، اما این بدان معنا نیست که توسط متخصصان ارتودنسی ساخته نشده اند. برعکس، به این معنی است که همه چیز تحت کنترل آنها است، اما شما نیازی به بازدیدهای دوره ای ندارید. در ارتودنسی ثابت مرسوم، ویزیت های دوره ای زیادی وجود دارد.

چه کسانی برای ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف مناسب هستند؟

پاسخ کوتاه و ساده این است: “هرکسی که دندان های نامرتب دارد می تواند با استفاده از این روش دندان های خود را صاف کند.” پاسخ دقیق تر و دقیق تر:

ارتودنسی نامرئی برای افرادی است که کجی خفیف تا متوسط ​​دارند و می خواهند دندان های خود را درست کنند اما از تکنیک های ارتودنسی ثابت یا به اصطلاح بریس ها خوششان نمی آید.

این افراد با کمک الاینرهای ارتودنسی کاملاً شفاف و نامرئی می توانند دندان های خود را خیلی سریع تنظیم کرده و با دندان های مرتب و زیباتر یا لبخند و زیبایی صورت خود اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

چرا ارتودنسی نامرئی سریعترین راه برای اصلاح دندان است؟

ارتودنسی با الاینرهای نامرئی چقدر طول می کشد؟

ارتودنسی نامرئی سریعترین راه برای اصلاح دندانها به دو دلیل است. دلیل اول این است که اساسا همانطور که در بالا ذکر شد، اصلاح کننده ها برای اصلاح بی نظمی های جزئی و متوسط ​​به خوبی ساخته می شوند و خوشبختانه این گونه بی نظمی ها خیلی سریع اصلاح می شوند.

دلیل دوم این است که الاینرهای شفاف محدودیت خاصی ایجاد نمی کنند و بر خلاف ارتودنسی فلزی ثابت که اجزای آن می توانند شکسته شوند و بهبودی را به تاخیر بیندازند، احتمال شکستگی بسیار کمی دارند. به دلیل سهولت استفاده از بریس، افراد تا پایان دوره درمان به راحتی از آن استفاده می کنند و حتی با اشتیاق از آن برای صاف کردن سریعتر دندان های خود استفاده می کنند.

ارتودنسی نامرئی می تواند عیوب و عیوب دندانی را در حداقل 4 ماه و حداکثر 1.5 سال اصلاح کند.

هزینه فعلی ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

قبل از سال 2017 معمولاً هنگام مراجعه به کلینیک یا متخصص برای درمان ارتودنسی نامرئی، قالب ها یا پلاک های شفاف از خارج از ایران وارد می شد. زیرا ایران امکانات کافی و مناسب برای ساخت خاص و تخصصی آنها نداشت. قالب ها اغلب در فرانسه، گاه در دبی و حتی در کره جنوبی ساخته می شدند که ارتودنسی نامرئی را با آسیاب گران می کرد. امروزه همین قالب ها (تقریبا با کیفیت) در آزمایشگاه های داخلی حتی در مطب متخصصان ساخته می شود.

در مورد هزینه ها باید توجه داشته باشیم که به دلیل نوسانات ارز نمی توان قیمت دقیق آنها را در اینجا درج کرد. برای مشاهده آخرین قیمت انواع ارتودنسی به خصوص با الاینرهای شفاف می توانید بر روی هزینه ارتودنسی کلیک کنید.

ارتودنسی نامرئی چه مراحلی را طی می کند؟

فردی که درمان را با این روش شروع می کند معمولاً چندین جفت از این قالب ها (بسته به شدت مشکل) دریافت می کند. هر جفت شامل یک قالب یا سنباده برای بالا و یک قالب برای پایین است و این قالب ها برای هر نفر ساخته می شود. به عبارت دیگر، هیچکس جز آن شخص نمی تواند روی دندان های خود قالب بگذارد، زیرا قالب ها فقط به دندان های فرد اصلی متصل می شوند.

برای تهیه این بریس ها ابتدا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا این متخصص شکل دندان های شما را بگیرد. سپس عکس‌های دندانپزشکی از دندان‌ها و استخوان‌های فک گرفته می‌شود و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا اثری ایجاد شود. آزمایشگاه چندین بار بر اساس مطالبی که برای شما ارسال می شود، یک سری اصلاحات را انجام می دهد.

هر جفت الاینر باید به مدت 2 هفته طبق دستور یک متخصص استفاده شود. بعد از دو هفته، جفتی را که در آن مدت استفاده کردید درآورده و دو هفته دیگر از جفت بعدی استفاده کنید. این رویه تا آخرین جفت ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا