اقتصادی

پیشرفت ۳۲ درصدی لایروبی آبراه خورموسی بندرامام

پرتال پارسی/ خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح های عمرانی در بندر امام بازدید کرد.

علی اکبر صفایی در دومین روز از سفر میدانی خود از اجرای پروژه های بندر امام خمینی (ره)، پروژه های سرمایه گذاری در محوطه ها و محوطه های بندری بازدید کرد.

به گزارش پرتال پارسی، وی با اعضای هیئت مدیره و مدیریت کل در زمینه ساخت پالایشگاه، فرآوری و بسته بندی روغن خوراکی، ساخت سیلوهای ذخیره غلات، تعمیرات اساسی اسکله های 11 و 12، تعمیق کانال خور موسی و تعمیر 27 اسکله و … همکاری داشته است. 34 در بندر امام خمینی بود.

کل وام پروژه های عمرانی بندر امام خمینی (ره) 28 هزار میلیارد تومان است که اغلب بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه زمان بندی پیش بینی می شود برخی از این پروژه ها تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد. امسال. سال ها.

استفاده از این پروژه ها باعث ایجاد شرایط مساعدتر و بهتر برای تردد در بندر امام خمینی (ره) و همچنین کاهش تراکم ترافیک با استفاده از جاده کمربندی می شود.

تاکنون 4 درصد از پروژه فرآوری دانه های روغنی و خوراک دام و طیور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در چهار فصل، 5000 مترمربع انبار جدید غلات به ارزش 60 میلیارد ریال ساخته شده است. افزایش ترافیک و بهره وری ، رفت

کارخانه فرآوری مواد غذایی به ارزش 3000 میلیارد ریال و طرح تولید خوراک دام و طیور در مرحله تجمیع بستر است. کارخانه پالایش، فرآوری و بسته بندی روغن های خوراکی یکی از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری بندر امام خمینی (ره) است که اجرا شده و برای 150 نفر اشتغالزایی دارد.

به گزارش پرتال پارسی، پروژه احداث انبار غله بندر امام خمینی (ره) 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل این پروژه، سیلوهایی با ظرفیت 100 هزار تن و با اشتغال 250 نفر راه اندازی می شود. .

بازدید از آبراه استراتژیک هرموسی از دیگر نکات مهم سفر صفایی به بندرامام بود. این طرح حدود 4200 میلیارد ریال وام دارد که موجب افزایش ایمنی کشتی های بسیار بالا در آبراه هرموس و تسهیل در تردد و واردات کالاهای اساسی می شود.

لایروبی کانال خور موسی 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است 3.4 میلیون مترمکعب عمق کانال انجام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از ساخت تعمیرات اساسی 4 تا 24 ایستگاه در مجتمع بندری امام خمینی (ره) که با وام 541 میلیارد ریالی برای تقویت و ارتقای ظرفیت بار در حال انجام است، بازدید کرد. اسکله ها

تعمیرات اساسی اسکله های 27 و 34 با 85 درصد پیشرفت فیزیکی بسیار خوب انجام شده است. از اهداف این پروژه می توان به افزایش ظرفیت باربری اسکله ها از 40 هزار تن به 80 هزار تن، استفاده از پوشش های محافظ در برابر یون کلر و نصب تیرهای تقویت کننده در انتهای عرشه متصل به تونل اشاره کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا