پیام منافقین به شهیده صدیقه رودباری

پیام منافقین به شهیده صدیقه رودباری

رئیس بسیج انجمن بانوان استان سمنان: جشنواره شیر شیرین به طرق مختلف در دستور کار قرار دارد و مستندهایی را درباره مشکلات زنان در طول هشت سال دفاع مقدس در استان سمنان تولید می کند و برنامه انتقال خون یکی از مهمترین برنامه ها است. در استان سمنان اجرا شده است.

عفت دیابی در جلسه کمیته خانواده ، زنان ، کودکان و نوجوانان که به چهلمین سالگرد حمایت از سرزمین مقدس استان سمنان اختصاص یافته است ، گفت: “مارسی صدیقه رودباری” به عنوان شهید برتر استان سمنان امسال انتخاب شد. برای افزایش آگاهی عمومی در مورد قهرمانی این بانوی شهید ، تمهیداتی اتخاذ خواهد شد.

وی از راه‌اندازی پروژه چند فرهنگی ویژه شرود رودباری در برخی از شهرهای استان سمنان خبر داد و افزود: انتشار یادواره زنان فداکار دیگر برنامه کمیته زنان ، خانواده ، کودکان و نوجوانان است که به چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان اختصاص یافته است. استان سمنان 17 زن شهید را به میهن و انقلاب اسلامی اختصاص داده است و قهرمانی این زنان فرهیخته در کشور جشن گرفته می شود.

مروری بر زندگی مرحوم صدیقه رودباری

به گزارش پرتال پارسی ، صدیقه رودباری در تاریخ 26 ژوئن سال 1959 توسط جهادگر جهادی سازنده برای انجام فعالیت های جهادی به شهر کردستان بانه اعزام شد و در بنییه او تمام تلاش خود را انجام داد تا کلاس هایی در روستاهای پاکسازی برگزار شود. بانه با سپاه پاسداران کار کرد و گفت که هرگز از شرایط سخت آن روزها در کردستان خسته نخواهد شد.

در سپاه بانه ، وی مسئول آموزش زنان در اسلحه بود. ارتباطات سنندج نیز محل کار وی بود: او آنقدر فعال بود که منافقین یک یا دو بار برای او پیام ارسال می کردند. “اگر دستان شما را لمس کند ، پوست شما را با نی پر می کنیم.”

در 19 اوت سال 1959 ، روورس صیدایک و دوستانش که از معالجه مجروحان خسته شده بودند ، به دنبال نگهبانان دویدند و دور از همدیگر نشستند. در یک لحظه ، دختری به گروه سه نفره پیوست. صدیقی قاتل خود را می شناخت. بعضی اوقات ، وقتی او را در کتابخانه می دید ، اسلحه سیدیک را می گرفت و به سینه می زد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا