پیازی هم وزن طلا که خوراک دام می‌شود!

پرتال پارسی / خراسان جنوبی یک محصول با ارزش زعفران ؛ نشان دادن مزایای آن در جیب یک کشاورز ، مارک وی باید در جهان مشهور باشد ، این روزها یک هدیه ناشناخته وجود دارد. همان اندازه که پیاز با طلا برابر است ، به علوفه تبدیل می شود.

پیازی هم وزن طلا که خوراک دام می‌شود!

یکی از مهمترین محصولات کشاورزی خراسان جنوبی ، زعفران است. در جهان بی نظیر است و عطر و طعم آن بی نظیر است. یک فرد مشهور در جهان ، اما سوال این است که ما برای معروف شدن چه کردیم؟ اکنون ، از همان ابتدا ، دست کشاورزان را بسته ایم تا مسیر توسعه و اهمیت آن را درک کنیم.

مشکلات جمع آوری و کاشت خروس در صبح. اما اکنون این محصول ارزشمند به حدی رسیده است که می توان از پیاز به عنوان علوفه استفاده کرد.

به گزارش پرتال پارسی ، این بنا با تمام مشکلات صادرات و مارک سازی ساخته شده است ، اما اکنون حتی در اینجا نیز بها داده نمی شود. کشورهای دیگر چطور؟

زعفران به جای سودآوری؛ او کشاورز را می گیرد

حمید میرزایی ، تولید کننده زعفران در روستای عمروئی در سرایان ، به پرتال پارسی گفت: “زعفران در حال حاضر از نظر اقتصادی فقط مقرون به صرفه نیست. همچنین به کشاورز آسیب می رساند.

وی افزود: هزینه های کارگری سالانه به هزینه کودها و سایر عوامل افزایش می یابد ، اما قیمت زعفران که معیشت مردم کویر خراسان جنوبی را تأمین می کند ، به شدت کاهش یافته است.

این یک تولید کننده زعفران است: این فرآیند نه تنها منطقه کاشت زعفران را کاهش می دهد. در عوض می توانید آن را با محصولات دیگری مانند پسته جایگزین کنید و جایگزینی پسته چند ساله با زعفران دیگر اجازه کاشت زعفران را نخواهد داد.

میرزایی ادامه داد: تولید زعفران به طور سنتی از کاشت تا برداشت انجام می شود و طی چند سال گذشته ، به ویژه امسال ، قیمت زعفران نه تنها افزایش ، بلکه کاهش یافته است.

وی گفت: “اگر این هزینه ها هر ساله در حال رشد است و امسال کشاورزان به دلیل بازار زعفران تمایل کمتری به کاشت زعفران دارند ، در برخی موارد برخی از کشاورزان برای تولید آن تحت فشار شدید و ناکارآمد بوده اند. پیاز به علوفه دام تبدیل شده است.

زعفران ایرانی در کشورهای دیگر با چندین برابر قیمت ارزان تر به فروش می رسد

طیبه شاهی ، مدرس موسسه گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت وگو با پرتال پارسی ، گفت: برنامه ریزی مناسب و در این زمینه موثر و عملی است.

وی افزود: اگر سیاستی در مورد قیمت زعفران وجود نداشته باشد ، بازار جهانی زعفران از بین می رود و نه تنها فرصتی برای سایر رقبا محسوب می شود ، بلکه به یکی از مقرون به صرفه ترین و کمبود آب در منطقه تبدیل می شود. “بسیاری از خانواده ها از این طریق تأمین می شوند و خطر زیادی دارد.

محقق صنایع غذایی: زعفران به عنوان طلای سرخ گیاه دارویی بی نظیری است اما هنگام فروش و تحویل صحیح مواد اولیه ، بسته بندی و ورود به بازارهای جهانی باید اقدامات خاصی برای ذائقه و نام دیگران انجام شود. در صنایع مختلف دارویی ، غذایی و بهداشتی پردازش نشده است.

شاهی ادامه داد: در حال حاضر از برگ های زعفران که به عنوان زباله در کشور ما دور ریخته می شود ، در لوازم آرایشی در سراسر جهان استفاده می شود.

خواص زعفران

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات فعلی استرس و اضطراب است گفت: اثرات استرس و فشار عصبی بسیار زیاد است و جنبه های مختلف زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و کیفیت زندگی را کاهش می دهد.

محقق صنایع غذایی: در گیاهان زعفران ، گیاه کروکین و زعفران که اثر ضد افسردگی شدیدی روی زعفران دارند ، سطح استرس را کاهش می دهند و زعفران سیستم خواب بدن را تنظیم و بازیابی می کند.

شاهی گفت: “سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که افسردگی تا سال 2020 یک مشکل اساسی خواهد بود.” زعفران به عنوان یک گیاه دارویی ضد افسردگی به دنیا معرفی شده و اثبات شده است که خاصیت ضد افسردگی آن موثر است.

وی افزود: ثابت شده است که زعفران برای روح افرادی که افسرده نیستند و امید و انرژی خود را دو چندان می کنند بسیار مثر است.

مدرس مجتمع تحقیقات دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: یکی از بهترین خواص زعفران این است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند کروکین ، کروکتین و زعفران و ماست است.

شاهی گفت: طبق تحقیقات ، ترکیبات زعفران در حل مشکلات و اختلالات حافظه و یادگیری بسیار م effectiveثر است و روند بهبودی را در بیماران آلزایمر افزایش می دهد.

وی گفت: زعفران دارای خواص بی نظیر بسیاری است که توجه هر یک از این خواص را جلب می کند ، زمینه تولید بسیاری از محصولات غذایی و دارویی و مکمل ها را ایجاد می کند و ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد می کند.

دارویی با زعفران؛ چیزی ناشناخته

مدرس مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در خراسان جنوبی: گنجاندن زعفران در ترکیب و ترکیب مواد غذایی نه تنها مشکل استفاده از رنگها و طعم دهنده های مصنوعی را برطرف می کند بلکه باعث ایجاد یک غذای سالم و مفید می شود.

شاهی یادآور شد: تولید داروها و مواد افزودنی غذایی از زعفران پتانسیل بسیار خوبی دارد ، اما زعفران را با انواع محصولات موجود در بازار بهتر و بیشتر فراهم می کند و زمینه های گسترش و اهمیت آن را فراهم می کند.

مشخص نیست و ما آسیب خواهیم دید

محسن استعشام ، رئیس شورای ملی زعفران در گفت وگو با پرتال پارسی ، گفت:

وی با بیان اینکه قیمت زعفران متناسب با تلاش کشاورزان نیست ، تصریح کرد: بسته های زعفران باید از مارک ایرانی باشد و با این مارک صادر شود.

احتشام با بیان اینکه قیمت خرید از یک کشاورز با قیمت صادرات فاصله زیادی دارد گفت: با افزایش نرخ ارز سرمایه کشاورزان زعفران به هدر می رود و فاصله زیادی بین قیمت خرید از کشاورز به بازار صادرات وجود دارد. .

وی یادآور شد: شورای ملی زعفران به دنبال علامت گذاری قیمت زعفران به نفع کشاورزان عادلانه از طریق مارک تجاری و مشارکت در بازار جهانی و مدیریت بازار صادرات زعفران است.

وی گفت: متأسفانه تولید زعفران ناکارآمد است و باید فرآیند صادرات زعفران مدیریت شود تا کشاورزان دستمزد واقعی خود را دریافت کنند و محصولات موجود در آنها هدر نرود.

رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با اهمیت نامعلوم صنعت زعفران ممکن است گاهی اوقات حتی برای ما باشد ، یادآور شد: ثبت جهانی برند زعفران ایران و تمرکز بر صادرات و مدیریت ممکن است به دلیل همین عجیب و غریب بودن و هدر رفت آن باشد. جلوگیری از سرمایه ملی.

این زعفران خالص باید شناخته شود؛ کشاورز باید بسیار خوشحال باشد که می داند این طلا است ، باید برای مردم خراسان جنوبی و همچنین برای همه جهان از پیاز گرفته تا گل ارزشمند باشد و ما باید این عصاره دانش را به خودمان معرفی کنیم و سپس جهان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا