عمومیکسب و کار ویژه

پریدن وای فای لپ تاپ ایسوس

آیا تا به حال با مشکل عدم اتصال لپ تاپ خود به اینترنت مواجه شده اید؟ در این صورت با مطالعه این مقاله به دلایل عدم اتصال لپ تاپ به وای فای پی خواهید برد و راهکارهای عملی برای رفع این مشکل را خواهید دانست. به طور کلی موارد زیادی وجود دارد که در اتصال به اینترنت در لپ تاپ اختلال ایجاد می کند. ممکنه مشکل از مودم باشه یا از خود لپ تاپ.

خوشبختانه در بیشتر موارد مشکل آنقدرها هم سخت نیست و با چند مرحله ساده قابل حل است که در ادامه به آموزش آنها می پردازیم. اما اگر لپ تاپ نیاز به تعمیر دارد، می توانید به مهارت، فداکاری و دانش تیم تعمیرات لپ تاپ در نمایندگی ایسوس در هاب سخت افزاری ایران تکیه کنید. بخش های بعدی را دنبال کنید تا دلیل و راه حل های عدم اتصال لپ تاپ ایسوس به وای فای را بدانید که برای همه سیستم های ویندوز صدق می کند.

دلایل عدم اتصال لپ تاپ ایسوس به وای فای

در این مقاله دیجی چه ملاک ما برای بررسی دلایل عدم برقراری اتصال وای فای لپ تاپ ویندوز 10 است که البته موارد ذکر شده برای سایر نسخه های این سیستم عامل نیز تا حدودی قابل اجرا است اما وجود دارد. تفاوت ها، باید توجه کنید. کابل مودم شکسته یا شکسته معمولاً دلیل اصلی عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت است. اگر مودم بی سیم باشد، ممکن است ارتباط آن با تلفن قطع شده باشد. برای  خرید لپ تاپ Asus با ما تماس بگیرید.

جالب است بدانید فعال کردن فایروال یا دیوارهای دفاعی سیستم و نرم افزار آنتی ویروس گاهی از دلایل عدم اتصال لپ تاپ ایسوس به وای فای است. مشکلات مربوط به درایور آداپتور شبکه یا خود ارائه دهنده خدمات اینترنت نیز یک مشکل اساسی است. ، که بدیهی است که باید توسط خود ارائه دهنده نظارت شود. اگر همه اینها عادی و بدون مشکل باشد، پس احتمال خرابی یکی از قطعات یا قطعات داخلی لپ تاپ بسیار زیاد است که نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی لپ تاپ دارد.

چگونه مشکل اتصال لپ تاپ به وای فای را حل کنیم؟

آداپتور شبکه را به روز کنید

اگر لپ تاپ شما به وای فای متصل نیست و مطمئن هستید که اتصال خوب است، بد نیست درایورهای شبکه خود را به روز کنید. در کادر جستجو Device Manager را تایپ کرده و Network Adapters را انتخاب کنید. روی نماد آداپتور شبکه کلیک راست کرده و Update Driver Software>>Search automatically for driver updated software را انتخاب کنید. با انجام این مراحل، درایورهای شما به روز می شود و سیستم شما راه اندازی مجدد می شود.

از یک عیب یاب شبکه کمک بگیرید

اگر مشکل اتصال نکردن لپ تاپ ایسوس به وای فای پس از به روز رسانی درایور شبکه برطرف نشد، می توانید از ابزار ویندوز کمک بگیرید. روی Network Troubleshooter در نوار ابزار کلیک کنید. سپس گزینه Identify and fix network troubles را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا مشکل دستگاه برطرف شود.

فایروال و آنتی ویروس خود را خاموش کنید

یک فایروال یا برنامه آنتی ویروس فعال می تواند باعث ایجاد مشکل در اتصال لپ تاپ به اینترنت شود. برای حل مشکل عدم اتصال لپ تاپ ایسوس به وای فای به Control Panel رفته و فایروال را غیر فعال کنید. اگر از یک برنامه آنتی ویروس استفاده می کنید، غیرفعال کردن آن و بررسی اتصال به اینترنت اشکالی ندارد. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، روش های زیر را امتحان کنید.

مودم رو چک کن

یک راه آسان برای عیب یابی مشکلات اتصال به اینترنت در لپ تاپ و کامپیوتر، بررسی و عیب یابی مشکلات مودم است. اگر مودم یا روتر به دلایل دیگر آسیب ببیند یا به درستی کار نکند، روند اتصال سیستم وای فای قطع می شود.

خط تلفن را چک کنید

آیا مطمئن هستید که خط تلفن سالم و قطع نشده است؟ برای رفع مشکل عدم اتصال لپ تاپ ایسوس به وای فای خط تلفن را بررسی کرده و پیگیر مشکلات ارور گوشی باشید.

از اپراتور شبکه خود بپرسید

در نهایت، اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا مشکل اتصال نکردن لپ تاپ شما به اینترنت را حل کند. در صورت بروز مشکل در شبکه، نه شما و نه تعمیرکار نمی توانید این کار را انجام دهید. ISP ها باید این مشکل را برطرف کنند.

دکمه بازگشت به بالا