اقتصادی

پروژه 20 ساله رادار هواشناسی گلستان در ایستگاه پایانی/ استقرار رادار در گنبدکاووس

پرتال پارسی/ گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: هواشناسی گلستان در 20 سال گذشته راه اندازی رادار هواشناسی را رصد می کند و در سفر هیئت دولت به استان اعتبار لازم برای این پروژه اختصاص یافت.

نوربخش داداشی امشب در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی کوتاه مدت ما این است که 15 روز آینده در گلستان خوب خواهد بود و میانگین بارندگی 20 میلی متر در دو روز و مابقی روز خواهد بود. ممکن است تغییرات آب و هوایی وجود داشته باشد.” بارندگی کم داریم، صبح دوشنبه ممکن است عید سعید فطر باشد، در استان بارندگی نخواهیم داشت.

تغییرات بارندگی و دمای گلستان تا مرداد ماه سال جاری

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی فصلی میزان بارندگی در اردیبهشت ماه نسبت به دوره بلندمدت 20 درصد کاهش می یابد که در غرب استان مشهودتر است، گفت: میانگین بارش اردیبهشت در گلستان باید کاهش یابد. 42 میلی متر. که بیانگر این وضعیت است که در اردیبهشت ماه بارندگی کمتری داریم.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیرماه امسال میزان بارش ها 30 تا 40 درصد کاهش می یابد. متر که باید 21 میلی متر و در غرب 24.5 میلی متر باشد، در این مدت بارندگی کاهش می یابد.

داداشی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم تیرماه تا نیمه اول مرداد ماه در شرق استان 10 درصد و در غرب استان 30 درصد کاهش بارندگی داریم. معمولی.

وی میانگین دمای استان گلستان در اردیبهشت ماه جاری را 20.4 درجه اعلام کرد و گفت: میانگین دمای گلستان در نیمه دوم خرداد تا نیمه اول تیرماه در غرب نیم درجه و در غرب کشور نیم درجه خواهد بود. شرق یک درجه بالاتر از نرمال و میانگین دما در نیمه اول تیر و نیمه اول مرداد از نیم درجه به یک درجه و در شرق و مرکز گلستان به یک یا دو درجه می رسد که عدد زیادی است.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: گلستان برای امدادرسانی و نگهداری در ارتباط با شرایط مختلف اقلیمی، اضطراری، پرواز هلیکوپتری نیازمند یک ایستگاه سیار هواشناسی بود و خوشبختانه تجهیزات این ایستگاه خریداری شد.

داداشی با تقدیر از پایش رادارهای هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح در سفر اخیر هیئت دولت به گلستان پس از وقفه 20 ساله مطرح شد و پس از آن هم اکنون مسئولان استانی مشغول خرید هواشناسی و سامانه راداری آن هستند. ساخت ساختمان ها و مراحل بعدی آن به زودی پس از اعلام وام این پروژه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه پروژه رادار هواشناسی گلستان امسال توسط مسئولان وام رصد می شود گفت: برآورد اولیه 16 میلیارد تومان برای پروژه و سه پیمانکار داخلی است. پروژه رادار

مدیرکل هواشناسی گلستان در خصوص محل استقرار رادار هواشناسی گلستان توضیح داد: با توجه به پوشش راداری خوبی که برای گلستان در نظر گرفته شده، گنبدکاووس برای نصب رادار هواشناسی از بین 60 نقطه شناسایی شده انتخاب شد.

من باید بگویم؛ گلستان در مقاطع مختلف به ویژه در سال های اخیر با بحران های مختلفی از جمله بارندگی شدید، سیل، رانش زمین و آتش سوزی مواجه بوده است که با ارتقای امکانات هواشناسی از آسیب های احتمالی به منازل، ساختمان های جاده ای و محیط زیست کاسته خواهد شد. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا