عمومیکسب و کار ویژه

پرشر سوئیچ چیست؟

پاسخ سوال سوئیچ فشار چیست موضوع بحث ماست. سوئیچ های فشار در صنایع مختلف برای کنترل فشار در محفظه و سیستم های موتور استفاده می شوند. از سنسورهای این قسمت مکانیکی می توان برای تنظیم فشار آب و فشار هوا در سیستم آب، محیط مخزن استفاده کرد و در صورت نیاز سیستم را خاموش و روشن کرد. با توجه به نقش مهم این مولفه در اندازه گیری فشار آب جاری در سیستم های لوله کشی و مخازن در صنایع مختلف، در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم که سوئیچ فشار چیست و کاربردهای آن چیست؟

سوئیچ فشار چیست؟

پرشر سوئیچ یا کلید کنترل فشار برای کنترل و تنظیم فشار آب یا مخازن و جلوگیری از افزایش فشار در مدارهای مختلف از جمله کنترل فشار آب استفاده می شود. در صورت افزایش فشار در فشار سوئیچ، کنتاکت الکتریکی در رگولاتور فشار فعال شده و با ارسال سیگنال الکتریکی، کلید خاموش و پمپ یا دستگاه متصل خاموش می شود.

بیشتر سوئیچ های فشار به گونه ای طراحی شده اند که با افزایش یا کاهش فشار، سیستم به طور خودکار قطع یا درگیر می شود. بنابراین نقش مهم و اساسی فشار سوئیچ برقراری ایمنی و کنترل در سیستم فشار است که انواع آن با توجه به نوع کاربرد، میزان فشار کاری و نوع سیال متفاوت است.

با انواع فشار سوئیچ ها آشنا شوید

در این مقاله، سوئیچ فشار چیست؟ که برخی از آنها عبارتند از:

فشار سوئیچ دیافراگمی: در این نوع کلیدها اغلب از دیافراگم فلزی برای فعال کردن کلید استفاده می شود.

سوئیچ فشار لوله بوردون: این نوع کلیدها از لوله بوردون برای تشخیص تغییرات فشار استفاده می کنند. لوله‌های بوردون لوله‌های فلزی خمیده‌ای هستند که با افزایش فشار باز می‌شوند و در صورت کم شدن فشار به سمت داخل حرکت می‌کنند.

سوئیچ فشار پیستون: این نوع فشار سوئیچ دارای پیستونی است که با O-ring آب بندی شده است. از این برگه، دکمه با اعمال فشار به فنر حرکت می کند.

سوئیچ فشار پیستون-دیافراگمی: در این نوع کلیدها یک دیافراگم الاستومری پیستون را حرکت داده و فلپ تماسی را حرکت می دهد.

سوئیچ فشار حالت جامد: یک فشار سوئیچ حالت جامد توانایی تحمل طیف وسیعی از فشارها را دارد و از پایداری و طول عمر بالاتری نسبت به نمونه های دیگر برخوردار است. این نوع سوئیچ ها دارای حداکثر نقاط قابل برنامه ریزی متفاوتی هستند که خروجی آنها را می توان به صورت سیگنال دیجیتال یا آنالوگ پیکربندی کرد.

عوامل کلیدی در انتخاب بهترین سوئیچ فشار چیست؟

هنگام انتخاب یک سوئیچ فشار مناسب، باید محدوده فشاری که در آن سیستم در طول چرخه فعال می شود را در نظر بگیرید. بنابراین باید محدوده فشاری را که کنترلر روی پرشر سوئیچ کار می کند و حداکثر فشاری که می تواند تحمل کند را تخمین زده و با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

علاوه بر این درجه حفاظت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب پرشر سوئیچ است که باید بر اساس مقاومت دستگاه در برابر اجسام سخت خارجی و میزان مقاومت در برابر نفوذ آب بررسی شود. بنابراین هر چه سطح حفاظت بالاتر باشد، در برابر رطوبت، گرد و غبار و سایر آلودگی ها مقاوم تر است.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با مفهوم و معنای پرشر سوئیچ ها، کاربردها و انواع آنها آشنا کنیم. همانطور که می دانید فشار سوئیچ به عنوان ابزاری برای کنترل فشار آب در موتورخانه استفاده می شود. این فشار سوئیچ توانایی تشخیص خودکار تغییرات فشار و خاموش شدن فوری سیستم در مواقع بحرانی را دارد.

دکمه بازگشت به بالا