بین الملل

پدرسن: آمادگی آمریکا و کشورهای غربی برای ارتباط با دمشق را حس کرده‌ایم

نماینده سازمان ملل در سوریه روز یکشنبه گفت که ایالات متحده و چندین کشور عربی و غربی آماده برقراری تماس با سوریه هستند.

به گزارش پرتال پارسی، گر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پس از دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در دمشق گفت: من آماده تماس با سوریه هستم.

پدرسن گفت که تاریخ نشست بعدی کمیته قانون اساسی سوریه تعیین نشده است. در جلسات امروز با رئیس کابینه سوریه در کمیته نیز دیدار خواهم داشت.

پدرسن همچنین جزئیات سفر اخیر مقداد به کشورهای مختلف و تداوم تلاش ها برای برگزاری دور بعدی نشست کمیته قانون اساسی را ارائه کرد.

مقداد به نقش مخرب رژیم ترکیه و ناهماهنگی آن با نتایج نشست آستانه و سیاست ترکیه در سرزمین های اشغالی و یا اقدامات خصمانه و غیرانسانی مردم الحسکه اشاره کرد. نقض آشکار قوانین بین المللی

وزیر امور خارجه سوریه گفت: این اقدام ترکیه بخشی از حمایت مستمر این کشور از گروه های تروریستی و تلاش های مذبوحانه این کشور برای بی ثبات کردن سوریه است.

مقداد در این زمینه بر جلوگیری از هرگونه مداخله خارجی در کار کمیته قانون اساسی تاکید کرد و گفت: این گفتگوها باید بین خود سوری ها باشد تا خواسته های آنها محقق شود تا در خدمت نقشه های دشمن سوری نباشد. .

وی از عملکرد گروه ملی و کمک مثبت به کار کمیته تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری صنعا، در نشست امروز مقداد و پدرسن، رویدادها و تحولات سیاسی سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقداد در یک مصاحبه تلویزیونی اخیر گفت که پدرسن قرار بود به سوریه سفر کند. اما این سفر به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا به تعویق افتاد.

وی توضیح داد که کمیته قانون اساسی در اواسط ماه جاری تشکیل جلسه خواهد داد.

آخرین سفر پدرسن به سوریه در 11 سپتامبر بود که وی از کشورها خواست به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل در مورد روابط بین الملل پایبند باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا