اقتصادی

پاسخ خاندوزی به ناقص بودن لیست ابربدهکاران بانک‌ها

وزیر اقتصاد و دارایی درباره فهرست فوق بدهکاران بانک ها گفت: اطلاعات منتشر شده ناقص است، چرا که اعداد و ارقام و جزئیات زیادی وجود ندارد. این به این دلیل است که بسیاری از حسابرسان نظام بانکی در میزان بدهی های ریالی و ارزی و قیمتی که ارز بر اساس آن محاسبه می شود با هم تفاوت دارند.

به گزارش پرتال پارسی، احسان هندوزی در پاسخ به سوالی درباره برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای رسیدگی به مشکلات مشتریان شعب شرکت های بیمه به ویژه مشکلات مربوط به خسارت، گفت: امروز در سفر به ایران. ادارات بیمه جنوب تهران شرکت کارشناسان را به تاخیر انداخته و مقرر شد موضوع را رصد کنند، در صورت عدم تخصص می توانند آن را اصلاح کنند، زیرا کسانی که برای رفع مشکل مراجعه می کنند از کار خود باز نمی مانند. و این تاخیرها درآمد خود را از دست می دهند و باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی مشتریان می شوند.

وی افزود: موضوع دوم مربوط به دستورالعمل ها و قیمت های مصوب کارخانجات خودروسازی کشور و محدودیت جبرانی قیمت قطعات در بازار است که در این زمینه مدیرعامل یک شرکت بیمه ایرانی بررسی هایی را برای بهبود مردم و مصرف کننده انجام دهد. رضایت.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه به گفته مشتریان، جبران خسارت بیمه نیمی از خسارت واقعی را پوشش نمی دهد، خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد مدیریت راهکارهایی برای افزایش رضایت مصرف کننده ارائه دهد.

همچنین موضوع سوم اغلب حضور مردم و صف هایی است که برای پوشش بازدیدکنندگان و هزینه ها ایجاد می شود و گاهی صف هایی به طول می انجامد که کیلومترها طول می کشد و در این راستا ایران وعده روز بیمه را داده است. Oraza Ait سیستم را به صورت آنلاین تست کنید.

دکتر هندوزی گفت: در نظر داریم در خردادماه این سامانه را در سراسر کشور معرفی کنیم، در نظر داریم مدارک را به صورت آنلاین برای ارسال این فایل ها بدون حضور افراد و آنلاین بارگذاری کنیم و دیگر شاهد صف و ترافیک در شعب نباشیم.

هندوزی افزود: موضوع مهم دیگر بیمه مرکزی نقل و انتقال اسناد بین دستگاه های غیرمرتبط است و مدارک ارائه شده از سوی ناجا و سایر دستگاه ها باید به دستگاه های دیگر منتقل و انتقال اسناد در اسرع وقت انجام شود. این کار را بین دستگاه‌ها انجام دهید، زیرا افراد مجبور نیستند از دستگاهی به دستگاه دیگر جابجا شوند.

هندوزی گفت: طرح ها باید به صورت آنلاین به شرکت های بیمه ارائه شود و دستور کار اصلی دولت انتقال اسناد به صورت آنلاین است تا دولت الکترونیکی ارتقا یابد تا مردم نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و نگران نباشند. اضافه.

خاندوزی همچنین در ادامه این گفت وگو در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت سامانه جامع تجارت گفت: تقریبا ماهانه جلسات نظارتی برای ارتقای کار خود داریم.

هندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ما با جدیت نسبت به انتشار لیست فوق بدهکاران در شبکه بانکی بدون هیچ خط قرمزی اقدام می کنیم.

دکتر هندوزی افزود: یکی از مدیران بانک های دولتی در این تماس گفت که برخی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی جزو بدهکاران عمده برای امضای قرارداد هستند و من پاسخ دادم که دستگاه های دولتی حتی وزارت اقتصاد باید گنجانده شود. این آمارها رفتار کسانی را که اشتباه محاسباتی دارند تصحیح می کند و باعث ایجاد انگیزه در حسابداران می شود.

هندوزی گفت: ما احتیاط نمی کنیم و دولت آرام است و این دستور رئیس جمهور است و وزارت اقتصاد بدون هیچ امتیاز و خط قرمزی به این مسیر ادامه می دهد. اطلاعات منتشر شده ناقص است، زیرا اطلاعات زیادی در مورد اعداد وجود ندارد. این امر به دلیل تفاوت میزان بدهی ریالی و ارزی و قیمتی است که ارز با آن محاسبه می شود بین بسیاری از حسابرسان سیستم بانکی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا