بین الملل

پادشاه عربستان استوارنامه خود را به ترامپ ارائه کرد! /اثبات همراهی آل‌سعود با یانکی‌ها علیه ایران

به گزارش خبرگزاری آنا ، محمد بکر در بیانیه ای گفت: “پیوستن عربستان به صفوف امارات و بحرین بسیار دشوار است.” سعودی ها خود را حافظ این دو مکان مقدس می دانند و مذهبی هستند ، بنابراین از اعلام رسمی عادی سازی روابط با اسرائیل خودداری می کنند. ریاض و تل آویو اعضای چندین دهه گفتگوهای غیررسمی و مخفی با ایران هستند که شاهد سفرها و دیدارهای قبلی آنها با رهبران سعودی و صهیونیست ها ، ایران است.


بیشتر بخوانید:

با ادامه سیاست عربستان سعودی در اعمال حداکثر فشار بر ایالات متحده ، ریاض ضعیف شده است


وی گفت: “این سیاست سعودی است و این را می توان در سخنرانی پادشاه عربستان سعودی علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مشاهده كرد ، كه این اعتبار برای عربستان سعودی بود تا به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا ثابت كند كه ریاض در آمریكا است.” این جهت هر جنگی علیه ایران است. ایالات متحده می خواهد با ادعای اینکه تهران سلاح های کشتار جمعی و حامیان مالی تروریسم دارد و واشنگتن و متحدانش می خواهند با آنها مخالفت کنند ، از عربستان سعودی برای افزایش فشار بین المللی بر ایران استفاده کند.

سلمان بن عبدالعزیز

سلمان بن عبدالعزیز ، پادشاه عربستان سعودی

وی گفت: “از لحن پادشاه عربستان مشخص است كه آمریكا و عربستان سعودی حزب الله لبنان را هدف قرار می دهند تا مقاومت اسلامی را تهدیدی علیه سیاست جهانی به رهبری آمریكا نشان دهند كه این به معنای دوره جدید است.” درگیری و درگیری در منطقه. در همان زمان ، کشف جنبه های مختلف روند ترمیم نشان داد که خواسته های امارات و بحرین برای توافق با دشمن صهیونیستی برای توقف تلاش برای الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی بی نتیجه بود. در واقع ، همه ساختارها و اتحادهای ایالات متحده و اسرائیل با کشورهای عربی اکنون معطوف به مقابله با ایران هستند ، نه حل مسئله فلسطین.

بکر گفت: “واکنش ایران پس از اظهارات پادشاه عربستان تغییر کرده است و مقامات ایرانی این اظهارات را پوچ خوانده اند که این امر عربستان را به کشوری نفرت انگیز تبدیل کرده است.” چنین واکنشی از یک سو اعتماد تهران به قدرت خود و از سوی دیگر شناخت صریح آن از اوضاع ژئوپلیتیک و سیاسی منطقه را نشان می دهد.

در شرایط فعلی منطقه ، دیپلماسی دیگر مثر نیست ، اما ما باید در برابر هرگونه اتلاف مقاومت کنیم و به هرگونه لفاظی پاسخ دهیم.

به گفته این تحلیلگر فلسطینی ، جوهره واکنش ایران این نیست که در مورد مذاکرات و دوستی صحبت کنیم ، بلکه در مورد جنگ و مقاومت و نشان دادن قدرت نظامی خود است ، زیرا ایران در میز مذاکره در همه جا ، طرف مقابل و طرف دشمن در زیر صحبت شده است. او با میز مذاکره کرد ، توافق ها را انجام نداد و اشتباه کرد. از سوی دیگر ، حضور فعال نظامی ایران در منطقه ، به ویژه در سواحل جنوبی خلیج فارس ، قدرت نظامی داخلی تهران را به ایالات متحده و متحدان عرب آن نشان داده و اگر زبان نظامی زبان دیپلماسی شود ، قدرت نظامی خود را ثابت می کند.

وی گفت: “نگرانی عربستان و عربستان در مورد ارتش ایران باعث شده است تا آنها به جای اتحاد با ایران و حفظ ثبات در منطقه با دشمن ایران اتحاد كنند و خود را در معرض حملات و تجاوزات احتمالی ایران قرار دهند.”

بکر گفت: “اگر وضعیت فعلی منطقه را با وضعیت سالهای نخست بحران یمن مقایسه کنیم ، می بینیم که سعودی ها با عملیات طوفان قاطع شروع کردند ، اما قدرت مقاومت یمن ریاض را متقاعد کرد که پشت میز مذاکره بنشیند.” در روزهای اخیر متوجه شده ایم که آنها نمی خواهند از دولت (بازنشسته) یمن حمایت کنند. سعودی ها و متحدان عرب ایالات متحده به زودی درمی یابند که استراتژی های غلط آنها در عادی سازی روابط با اسرائیل و اتحاد با رژیم در صورت عدم کارایی به نفع آنها نخواهد بود.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا