اقتصادی

«وسپهر» ۳۰ شهریور عرضه اولیه می‌شود

«وسپهر» در تاریخ 21 سپتامبر اکران می شود

حمد فاضلی ، معاون وزیر دارایی بانک صادرات ایران ، از اولین عرضه عمومی سهام گروه مالی سپهر صادرات ، یک شرکت سرمایه گذاری ، از روز یکشنبه آینده خبر داد.

به گزارش پرتال پارسی بانک صادرات ایران ، احمد فاضلی گفت: سهام گروه مالی سپهر صادرات ، یک شرکت سرمایه گذاری با نام تجاری Vesper ، روز شنبه معامله می شود و شش میلیارد سهم با معادل یک درصد در روز یکشنبه ، 21 سپتامبر در بازار فرابورس عرضه می شود.
وی خاطرنشان کرد که با ارائه سهام در شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپر صادرات ، بانک صادرات ایران گام موثری در ترك تجارت برداشته و سهام شركت های غیر سازنده صادرات ایران در بازار سرمایه عرضه می شود. این پیشنهاد صورتهای مالی بانک صادرات ایران را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد ، به طوری که فعالان بازار سرمایه شاهد رویدادهای قابل توجهی در گزارش های میان دوره ای شش ماهه این بانک خواهند بود.
فاضلی با اشاره به توانایی ها و توانمندی های شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات ، وسپر را یک سهام با ارزش و اساسی توصیف کرد و افزود: “انتظار می رود این سهم در بازار سرمایه با استقبال خوبی روبرو شود.”
معاون وزیر دارایی ایران صادرات با اشاره به تصمیمات اخیر بورس اوراق بهادار برای تسهیل حمایت از بانک ها در بازار سرمایه گفت: بخش بانکی همیشه در بازار سرمایه مهم بوده و بازار پول باید برای حمایت موثر از بازارهای سرمایه مشارکت کند. .
فاضلی با اشاره به صدور گزینه های فرعی برای حمایت از سهم وبصادر گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه وقتی گروه مالی سپهر حدود پنج میلیارد اوراق برای سهام بانکی منتشر کند ، بازده تضمین شده تا پایان سال حداقل 13 درصد خواهد بود. او گفت. دارندگان WebSadr را تضمین می کند. قیمت هر یک از این اوراق یک ریال و سقف بازخرید 4000 سهم است که در واقع بازده سهام بانک را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این اوراق به عنوان یک مشتق می تواند آرامش را در بازار سرمایه برقرار کند ، تأکید کرد: تصمیمات مناسبی در سطح رهبران برای حمایت از بازار سرمایه اتخاذ شده است و امیدواریم تا پایان سال بازار سرمایه به بازده مناسب بازگردد.
شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات (شرکت سهامی عام) از 5 سپتامبر در لیست 226 علامت تجاری (شصت و چهار شرکت در بازار اول) در گروه سرمایه گذاری و برند Vesper و زیر مجموعه سایر واسطه های مالی در نرخ ارز خارج از ایران قرار گرفته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا