بین الملل

وزیر خارجه «توگو» در گلستان؛ حیرت زده شدم

به گزارش خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی، «رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو گفت که از دیدن میراث غنی فرهنگی ایران در سفرهایش به تهران و گلستان شگفت زده شده است.

وی با انتشار عکس هایی از بازدید از کاخ موزه گلستان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «بازدید من از کاخ موزه گلستان (یونسکو) و دولت و ملت ایران برای حفظ این گوهر تأثیر بسزایی داشته است. من از میراث غنی فرهنگی ایران و نگاه تاریخی آن به جهان شگفت زده شده ام.»

دوسی روز سه شنبه در جریان سفر به ایران در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار و گفت و گو کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود به خبرنگاران گفت: برنامه سفر امیر عبداللهیان به قاره آفریقا تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای آفریقایی دارای منابع طبیعی، مواد معدنی و نیروی کار غنی و با استعداد هستند، گفت: ایران به دنبال توسعه روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک مردم است.

وی افزود: کشورهای آفریقایی پتانسیل توسعه و شکوفایی دارند و جمهوری اسلامی ایران حامی استقلال، پیشرفت و شکوفایی مردم آفریقا است.

رابرت دوسی وزیر امور خارجه توگو نیز تاکید کرد که کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ م



این را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا