فرهنگ و هنر

ورود بیش از یک میلیون زائر به استان از ۱۵ تا ۲۲ اسفند/ اشغال ۳۰ درصدی ظرفیت اسکان تاکنون

پرتال پارسی/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۲۲ اسفند یک میلیون و ۴ هزار و ۵۰۴ نفر زائر ورودی به استان داشتیم.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با پرتال پارسی در خصوص میزان ورود زائران به مشهد اظهار کرد: باوجود اینکه نوروز مناسبت امام رضایی و مذهبی نیست، ما در سال‌های مختلف همیشه بیشترین زائر را در نوروز داشته‌ایم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بالاترین آمار ثبت شده ۹ میلیون نفر بوده است. سال گذشته بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد سفر کردند، اما در سال‌های کرونا تعداد زائران به ۲ میلیون نفر و حتی کمتر نیز کاهش پیدا کرده بود.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: از ۱۵ تا ۲۲ اسفند یک میلیون و ۴ هزار و ۵۰۴ نفر زائر ورودی به استان داشتیم. یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۱۱۷ نفر شب خواب در این مدت از ظرفیت‌های مختلف از اسکان استفاده کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اگر شرایط آب و هوایی همراهی کند، با توجه به اینکه ماه رمضان با نوروز همزمان شده است، در روزهای انتهایی و ابتدایی سال و حتی زمان سال تحویل با تراکم بالایی از زائران رو به‌رو خواهیم بود. البته پیش‌بینی می‌کنیم در صورت مساعد بودن شرایط جوی میزان ورود زائران بیشتر باشد؛ بنابراین آمادگی حداکثری برای استقبال از زائران را داریم.

پیش‌بینی ۲۱ هزار پارکینگ در نوروز

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد ۱۳ هزار و ۲۸۲ پارکینگ دائم و ۲۶۶۰ پارکینگ موقت در هسته مرکزی شهر پیش‌بینی کرده است، همچنین در کل مشهد ۲۱ هزار پارکینگ پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: تقاضا داریم که اطلاع‌رسانی در حد گسترده برای زائران جزو اولویت‌های ویژه قرار گیرد و رسانه ملی، رادیوهای سراسری، شبکه‌های ملی، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی در زمینه اطلاع‌رسانی به زائران کمک کنند.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی در خصوص درصد اشغال اسکان‌ها تا امروز گفت: تاکنون ۳۰ درصد ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری اشغال شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا