بین الملل

واکنش روسیه به گزارش برلین درباره ناوالنی/ مرکل: جهان منتظر توضیح است

سخنگوی کرملین گفت مسکو آماده است تا برای توضیح وضعیت الکسی ناوالنی با برلین تماس کامل داشته باشد. وزارت خارجه روسیه نیز ادعاهای برلین علیه ناوالنی را بی اساس خواند. مرکل همچنین در مورد گزارش های مسمومیت ناوالنی توسط نوویچوک اظهار نظر کرد.

پرتال پارسی به نقل از اسپوتنیک نوشت: کرملین آماده است تا برای توضیح شرایط الکسی ناوالنی به طور کامل با آلمان مداخله کند ، اما برلین هنوز به درخواست رسمی مسکو پاسخ نداده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: “به طور کلی ، ما آمادگی خود را برای همکاری و تبادل اطلاعات با آلمان در این مورد تأیید می کنیم.”

پسکوف در پاسخ به این س howال که واکنش کرملین به بیانیه برلین چگونه است ، گفت: “در حال حاضر ما نمی توانیم پاسخ صحیحی به بیانیه بدهیم.

سخنگوی کرملین گفت: “قبل از انتقال بیمار به برلین ، مطابق با تمام استانداردهای بین المللی ، یک سری آزمایشات در کشور ما انجام شد و هیچ ماده سمی تشخیص داده نشد.

“دادستانی کل روسیه درخواست رسمی را برای آلمانی ها ارسال کرده و امیدوار است که پاسخ رسمی بدهد. پزشکان ما همچنین پیشنهاد داده اند که داده ها را به طور رسمی به اشتراک بگذارند و متأسفانه هنوز پاسخی از سوی همکاران آلمانی خود دریافت نکرده اند. ” «

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اظهارات بیانیه برلین در مورد وضعیت الکسی ناوالنی سیاستمدار روسی بی اساس بود و باعث ایجاد احساس ناامیدی شد.

به گزارش اسپوتنیک ، این را سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا توضیح داد.

زاخارووا گفت: “صادقانه بگویم ، به نظر می رسد ما به زمان اظهارات بی اساس و زمانی که می خواهیم آنجا را ترک کنیم به دلیل فقدان واقعیت هنگام بحث در مورد مسائل مهم ، بازمی گردیم.” “ما نمی خواهیم این دوره هرگز برگردد ، اما من فکر می کنم که ما حس دژاوو یا دوست یابی داریم.”

از سوی دیگر ، ناوالنی صدراعظم آلمان گزارش های مسمومیت با نوویچوک را “ناامیدکننده” خواند.

به گزارش اسپوتنیک ، آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، اطلاعات مربوط به “اقدام به مسمومیت” توسط الکسی ناوالنی ، وبلاگ نویس روسی را “نگران کننده” خواند.

“این اطلاعات رضایت بخشی در مورد مسمومیت به قصد کشتن نیست. الکسی ناوالنی توسط یک گروه عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک مورد حمله قرار گرفت. مسمومیت در طول تجزیه و تحلیل تشخیص داده شد. “ناوالنی قربانی جرم شد. صدای او باید خاموش شود. من از طرف دولت آلمان این را به شدت محکوم می کنم. “

“بعد از ظهر ، سفیر روسیه توسط وزارت امور خارجه در مورد نتایج تحقیقات مطلع شد. ما انتظار داریم که دولت روسیه توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است. مرکل به خبرنگاران گفت: “س difficultالات دشواری وجود دارد که فقط دولت روسیه می تواند بپرسد.” او باید پاسخ دهد. “

به گفته وی ، سرنوشت ناوالنی توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

وی افزود: “دنیا منتظر جواب است”.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا