بین الملل

«والیبال روی میز» ایده‌ای از جوان مخترع، ورزشی کاملاً ایرانی

فرزاد سیدی والیبالیست کشورمان در مراسم عصر امید که در دانشگاه آزاد اسلامی در مصلا برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: علاوه بر والیبال، تنیس روی میز نیز بازی می کنم. بنابراین سعی کردم دنیای ورزش را تغییر دهم و تنیس روی میز را با ترکیب والیبال و تنیس روی میز تغییر دادم.

وی افزود: در واقع در والیبال روی میز یا والیبال فرزادی از تنیس روی میز و والیبال توپ استفاده کردم که در هیچ رشته ای کاربرد نداشت. این شبیه به تور اصلی والیبال است که حجم و حجم ورزش را کاهش داد و آن را به جدول کشاند. سپس یک سطح شیبدار در دو طرف میز طراحی کردم که 3 متر و 60 سانتی متر طول و 158 سانتی متر عرض دارد. برای شروع بازی قوانینی وجود دارد. سطح شیب 3 متر 60 سانتی متر; اگر نصفش کنیم؛ یک ضلع 180 سانتی متر و ضلع دیگر 80 سانتی متر است.

مخترع والیبال روی میز این ایده را مطرح کرد: بازیکن توپ را به صورت دایره ای پرتاب می کند که برای شروع بازی باید به ناحیه شیب دار یا سرویس برخورد کند. هنگامی که این ضربه زده می شود، توپ به زمین حریف زاویه می دهد. بازیکن حریف می تواند با زدن توپ در جای خود این ضربه را یک بار تکرار کند و به تیم مقابل پاسخ دهد. این روند تا زمانی تکرار می شود که یک نفر از تیم مقابل امتیاز بگیرد.

این در پاسخ به این سوال که آیا شرکت کننده در رویداد عصر امید دارای مدل داخلی است؟ وی گفت: این اختراع هیچ شباهتی درونی ندارد. در هیچ کجای دنیا چنین قوانین و طراحی والیبال روی میز وجود ندارد.

وی درباره نحوه ورودش به نمایشگاه توضیح داد: ما یک ایده داشتیم و از طریق دو نفر از اساتید دانشگاه آزاد ایلام به نمایشگاه آمدیم. محمد منصوری بازیکن سابق تیم ملی والیبال و اکنون مربی تیم جوانان ایران با رایزنی با ما تصمیم گرفت این پروژه را در نمایشگاه های بین المللی یا داخلی ارائه کند. بنابراین از طریق دانشگاه آزاد معرفی شدیم، پروژه خود را انتخاب و برای جذب سرمایه گذار به عصر امید ارائه کردیم و از وزیر ورزش درخواست حمایت کردیم. این یک ورزش ایرانی کاملا منحصر به فرد در جهان است.

انتهای پیام/4057/4062/

دکمه بازگشت به بالا