بین الملل

واشنگتن: عراق برای امنیت ملی آمریکا بسیار مهم است/در عراق می‌مانیم

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه گفت کشورش از نظر نظامی ، دیپلماتیک و مالی در عراق خواهد ماند و این کشور برای امنیت ملی آمریکا مهم است.

به گزارش پرتال پارسی به نقل از اسپوتنیک ، جوی گود ، دستیار وزیر خارجه در امور آسیایی ، این را کمتر از 4 ماه قبل از خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت.

به گفته وی ، واشنگتن در تلاش است تا با طرف های مربوطه برای مبارزه با دشمن اصلی داعش مذاکره کند. آمریکایی ها خواهان برگزاری یک انتخابات خوب در ماه اکتبر در عراق هستند.

وی افزود: “به همین دلیل است که ما در سطح نظامی ، دیپلماتیک و مالی در عراق خواهیم ماند و ادامه خواهیم داد.” امنیت ملی ایالات متحده مستلزم روابط نزدیک ما با عراق است.

گود می گوید: “این روابط به دلایل واضح در بازار جهانی انرژی و همچنین میراث جهانی اهمیت دارد.” واشنگتن توجه زیادی به عراق دارد زیرا این کشور برای امنیت ملی آمریکا بسیار مهم است.

وی گفت واشنگتن به نیروهای عراقی کمک می کند تا داعش به طور کامل از بین برود. ایالات متحده برای نظارت دقیق بر انتخابات عراق به سازمان ملل کمک مالی می کند.

هود گفت واشنگتن دیپلمات هایی دارد که به همراه دیپلمات های کشورهای دیگر ، رویدادهایی را قبل ، حین و بعد از انتخابات و همچنین تشکیل دولت زیر نظر دارند.

وی گفت: “مردم عراق منتظرند انتخابات این بار خوب پیش برود ، در غیر این صورت آنها دوباره به خیابان ها می آیند و تظاهرات می کنند.”

جوی هود درباره ماهیت حضور نظامی کشورش در عراق توضیحی نداد و بغداد هنوز اظهار نظری نکرده است ، اما در مصاحبه با دیپلمات عراقی العربی الجدید ، اظهارات واشنگتن در مورد توافق بین عراق و ایالات متحده است. به خروج نیروهای آمریکایی عراق واقع شده است و در واقع واشنگتن در مورد حمایت غیرنظامیان در عراق صحبت می کند.

پیش از این ، جناح سیاسی قیام مردمی ، ائتلاف الفتح ، گفته بود که واشنگتن تلاش می کند در عراق زنده بماند ، اما فایده ای ندارد. خروج نیروهای آمریکایی از عراق در 31 دسامبر قطعی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا