اقتصادی

واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود

پرتال پارسی/ خراسان رضوی وزیر صنعت، معدن و تجارت: مقررات واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

در روزهایی که زمزمه های استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داشت، فاطمی امین به دعوت نمایندگان شورای اسلامی استان خراسان شمالی برای آغاز به کار ۲ کارخانه صنعتی به این استان سفر کرد. و از چند شهر خراسان شمالی بازدید کرد اما پیش از آن صبح امروز در سفری یک ساعته به شهرستان کوچان از شهرک صنعتی شماره 2 و برخی از زیرمجموعه های مجتمع آساک دوچره بازدید کرد.

سید رضا فاطمی امین در بازدید از مجتمع دوچرخه سازی آساک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 متوجه شدیم که مهمترین موضوع در اینجا پروژه تامین برق و نصب پست ها است. نیروگاه مذکور از سال گذشته به بهره برداری رسیده است، اما بخشی از منابع نیاز به تامین دارد، قطعا پیگیری خواهیم کرد تا در اسرع وقت آن را تامین و در اسرع وقت به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: با راه اندازی پست و سایر زیرساخت ها می توان انتظار داشت که فرصت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این مجموعه افزایش یابد.

آساک گوچان وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت کارخانه دوچرخه گفت: وضعیت این کارخانه تاسف بار است. با چنین سرمایه گذاری، گروه می تواند در گام اول حداقل 100 نفر را استخدام کند و در بهترین حالت با 500 نفر کار کند.

وی بیان کرد: برخی مشکلات عمده مانند مشکلات مالیاتی و بدهی بانکی مجتمع دو چرخ آساک باید در ستاد تسهیل منطقه ای رصد شود تا بتوانیم در اسرع وقت در قانون بودجه یا وزارت سرمایه در گردش منابع را تامین کنیم.

فاطمی امین با اشاره به اینکه محصولات این واحد تولیدی بازار مطلوبی دارد، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این واحد کمبود سرمایه در گردش است که برای رفع آن ابتدا باید وضعیت حقوقی شرکت مشخص شود. .

وی همچنین در خصوص پیشنهاد افتتاح مرکز تجاری تهران – عشق آباد گفت: این مرکز بیشتر شبیه شرکت های تجاری است و صرفاً یک اداره دولتی نیست و قابلیت ارائه خدمات تجاری ایرانی مانند مشاوره حقوقی و بازاریابی را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با راه اندازی این مرکز، شرایط لازم برای فعالیت شرکت های ایرانی ایجاد می شود و با توجه به همجواری شهر کوچان به عشق آباد پایتخت ترکمنستان، این امر یک مزیت – فایده – سود – منفعت.

وی در پاسخ به بخشنامه واردات خودرو به سوالی مبنی بر جدایی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جدایی بازرگانی از این وزارتخانه پاسخی نداد: «نباید بحث مطرح می شد. در مورد خودرو اما قوانین واردات خودرو در دستور کار است و به زودی اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا