اقتصادی

هیات دولت به استاندار جدید خراسان رضوی رای اعتماد داد

در جلسه ای به ریاست رئیس جمهور عصر یکشنبه (17 آنلاین) ، هیئت دولت به محمد صدم معتمدیان که از طرف وزیر کشور خراسان رضوی به عنوان استاندار معرفی شده بود ، رای مثبت داد.

به گزارش پرتال پارسی ، دکتر حسن روحانی ضمن تشکر از خدمات رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی ، انتخاب وی را به عنوان متولی تبریک گفت و کار وی را در پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران یک موفقیت بزرگ خواند.

رئیس جمهور گفت که استان خراسان رضوی از جهات مختلف یکی از مهمترین استانهای کشور است. این استان از نظر اقتصادی ، فرهنگی ، الهیاتی ، دانشگاهی ، جهانگردی و زیارت بی نظیر و گاه بی نظیر است. بنابراین ، استاندار باید با تمام جنبش های سیاسی ، مذهبی و قومی در ارتباط باشد.

روحانی تأکید کرد: باید رضوی ، استاندار خراسان ، در جذب جوانان ، زنان ، اقوام و مذاهب مختلف ، احترام به حقوق طبیعی و انسانی همه شهروندان ، فارغ از جنس ، مذهب و قومیت و محمد (صلی الله علیه وآله) تلاش کند. ) ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باید مجری و تعدیل کننده اعمال وی باشد.

وی همچنین با اشاره به اولویت های اقتصادی و اجتماعی دولت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: احداث خط آهن سریع السیر تهران-مشهد از جمله برنامه هایی بود که دولت های یازدهم و دوازدهم پس از برجام اجرا کردند اما متأسفانه دوباره آغاز شد. ، تحریم ها در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است.

روحانی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی بیشتر برای مشکل آب مشهد ، معادن استان و حاشیه نشینی اظهار داشت: اگرچه شاهد پیشرفت 100 درصدی در صنعت معدن به ویژه در صنعت فولاد در استان خراسان رضوی هستیم ، اما دولت انتظار دارد توسعه بیشتری داشته باشد.

در پایان ، رئیس جمهور گفت: “به لطف تلاش های دولت ، راه آهن هاف به هرات در آینده نزدیک افتتاح می شود ، كه زمینه خوبی برای همکاری بین ایران و افغانستان دوست و همسایه فراهم می كند.”

بازپرداخت مطالبات دریافتی کارخانه های تولید آرد در سال 97 و 98

دولت برای جبران افزایش 11 درصدی قیمت آرد طی سه سال گذشته و کمک به صنعت آرد و نانوایی کشور ، به سازمان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور داده است که ریال آسیاب های آسیاب را بر اساس ظرفیت توزیع آرد یارانه ای محاسبه کنند. ارائه فعالیتها و نتایج به شرکت مادر شرکت دولتی دولتی ایران از اول آوریل 2016 تا پایان ژوئن 2009.

شرکت مادر شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین قیمت اختصاص یافته برای سهمیه نانوایی را محاسبه کرده و حداکثر 20 درصد زیر قیمت مصوب را محاسبه می کند.

تصویب تصمیمات جلسه دوم کارگروه رفع موانع جهش های صنعتی

هیات وزیران در ادامه جلسه تصمیمات جلسه دوم کارگروه رفع موانع جهش صنعتی را بررسی و تصویب کرد.

مطابق تصمیمات فوق ، به منظور ادغام و یکپارچه سازی سیستم صدور مجوزهای کشور ، مراجع صدور مجوز موظف شدند پس از ابلاغ این مصوبه در پورتال ملی مجوزهای کشور ، ثبت کلیه پروانه های صادر شده ، به روز شده یا اصلاح شده را سازماندهی کنند. شناسه مجوز منحصر به فرد دریافت کنید.

هر مجوزی که پس از فعال سازی این سیستم و بدون شناسه مجوز منحصر به فرد صادر شود ، فاقد اعتبار خواهد بود. مقامات صدور مجوز موظفند با اتصال سیستم های صدور مجوز خود به درگاه فوق به صورت الکترونیکی و ارائه داده های درخواستی ، این شناسنامه را تهیه و مجوزهای صادر شده را ثبت نمایند.

کلیه ابزارهای مرجع برای تهیه اطلاعات در مورد جرائم و زیرساخت ها پس از تهیه لایه اطلاعاتی مکانی از عارضه آنها در عرض چهار ماه پس از اطلاع رسانی ، بدون نیاز به مداخله الکترونیکی ، فکری و کاربر ، باید به همه درخواست ها پاسخ دهند.

سوالات مربوط به شبکه های حمل و نقل گاز و نفت ، شبکه های انتقال آب و برق ، برج های فشار قوی ، میراث فرهنگی ، شهرها ، محیط زیست ، منابع طبیعی و مراتع ، خدمات دامپزشکی ، امنیت ، فرودگاه ها ، راه آهن ، بزرگراه ها ، از جمله مناطق و زیرساخت ها . تاسیسات هسته ای موظف بودند برنامه های دریافت شده از طریق درگاه مجوز ملی کشور را بپذیرند و حداکثر ظرف پنج روز کاری به آنها پاسخ دقیق ، بدون قید و شرط و بدون توضیح دهند.

دولت همچنین می تواند منابع طبیعی یا شخص محدود را در صورت عدم انطباق ، تاخیر یا پیشرفت قابل توجه مطابق با برنامه توجیهی مصوب یا بسته شدن بیش از یک سال در رابطه با برنامه های تجاری که از منابع طبیعی یا ملی استفاده می کنند ، به سایر متقاضیان اختصاص دهد.

همچنین ، با تصویب دولت ، یک کارگروه منطقه ای “تسهیل سرمایه گذاری و مقررات دولت” به ریاست فرماندار و دبیرکل امور اقتصادی و دارایی جهت تسریع در شروع و توسعه کارآفرینی ، تسهیل سرمایه گذاری و شناسایی ، انعکاس و ارائه مقررات مضر به شورا. انجام داد صدور پروانه های کسب و کار را برای از بین بردن آنها با برگزاری حداقل یک جلسه در ماه تسهیل کنید.

اصلاحاتی در مقررات اجرایی قانون دریافت بخشی از درآمد دولت و مصرف آنها در برخی موارد انجام شد

وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سطح رقابت شرکت های هواپیمایی داخلی با سایر خطوط هوایی منطقه و همچنین ایجاد ثبات در شرایط استراتژیک آب و هوایی برای شرکت های هواپیمایی بین المللی و به همین ترتیب ، ایجاد و افزایش درآمدهای پایدار برای صنعت فرودگاه کشور ، پیشنهاد اصلاح “قوانین” را داد. بر اساس ماده اجرایی قانون “در مورد دریافت بخشی از درآمد دولت و استفاده از آن در برخی موارد” (63) توافق شد که از مقامات خارجی ، میهمانان و مسافران پول برای عبور از غرفه های فرودگاه های کشور برای خدمات رسانی به آنها جمع شود (63).

مطابق با مفهوم اصطلاحات فوق ، برای روشن کردن تعاریف هواپیما و هوانوردی عمومی ، تقسیم برنامه های پیمایش و پرداخت فرودگاه به دو جدول جداگانه برای هواپیما با محموله بیش از 9000 کیلوگرم و نحوه محاسبه آنها برای توسعه هواپیمایی عمومی ، رشد درآمد فرودگاه ها و خطوط هوایی ایران رونق و توسعه فرودگاههای کم تردد و مناطق توسعه نیافته کشور ، منطقی سازی و تلفیق فرودگاهها با حجم ترافیک ، کاهش یا افزایش عوارض تا 50٪ با تصویب مدیریت شرکت رونق و توسعه حمل و نقل هوایی ، ایجاد و حفظ شرایط رقابتی ، تغییر بازار پاسخ سریع ، افزایش درآمد ، کاهش بوروکراسی اداری ، توسعه بازار هدف (پروازهای ترانزیتی و پروازهای بین المللی) ، توسعه و ارتقا توسعه و ارتقا حمل و نقل هوایی عمومی در کشور در شبکه پرواز Hub & Spoke ، قوانین تأیید شده پرداخت و براساس برنامه زمانبندی شده ، فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی ایران سیاست تسهیل و ارائه خدمات فرودگاه به ایرلاین ها را اجرا می کنند. نیاز به اصلاح قوانین اجرایی برای تشویق شرکت های هواپیمایی برای انعقاد قرارداد و انجام تعهدات خود و اصلاح روند جمع آوری درآمد بود.

دولت قوانین شورای ولایتی را اصلاح کرد

دولت مطابق قانون تشکیلات ، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران ، آیین نامه داخلی شورای ولایتی را اصلاح کرد تا کاستی ها و نواقص موجود در آیین نامه داخلی شورای عالی استان را برطرف و مفاد آن را به روز کند.

طبق این اصلاحیه ، عضویت شورای عالی مستقل است و قابل تفویض نیست و هیچ یک از اعضا حق ندارند مسئولیت ها و اختیارات خود را به عضو دیگری اعم از عضو یا غیر آن تفویض کنند.

اعضای شورای عالی در اولین جلسه خود هیئت مدیره ای متشکل از رئیس ، نائب رئیس و حداقل یک دبیر و همچنین یک نفر را انتخاب می کنند که طی یک سال از بین اعضا صحبت کند.

گزارش مفصلی درباره تصمیمات و اقدامات هیئت مدیره در مورد موضوعات مربوطه و همچنین هر سه ماه یک بار به شورای عالی ارائه می شود.

صدور مجوزهای سرمایه گذاری به سازمان توسعه صنعتی و بازسازی ایران برای پروژه های جدید ریسندگی و بافندگی در استان خراسان جنوبی

به منظور توسعه سرمایه گذاری و ایجاد شغل در مناطق کمتر توسعه یافته ، شورای وزیران موافقت کرد که مجوز سرمایه گذاری را به سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران برای پروژه های جدید ریسندگی و بافندگی در استان خراسان جنوبی صادر کند.

بر این اساس ، سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران مجاز خواهد بود پس از جلسه عمومی و رویه ای که در اصل 44 (44) قانون اساسی تعیین شده است ، در پروژه های جدید ریسندگی و نساجی با ظرفیت تولید سالانه 3،960 تن سرمایه گذاری کند. از منابع داخلی در مناطق کم توسعه یافته استان خراسان جنوبی نخ ریسی و 16.5 میلیون متر مربع پارچه تهیه شد.

اصلاحات در منشور سازمان هواپیمایی کشوری

هیئت وزیران موافقت خود را با اصلاح اساسنامه آژانس هواپیمایی کشوری به منظور جلب نظر هیئت امنا و رفع ایرادات و ابهامات اعلام کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا