بین الملل

هنیه: تاریخ به کشورهایی که با اسرائیل عادی‌سازی روابط کردند، رحم نمی‌کند/برای هر جنگی آماده‌ایم

حماس ، رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: تاریخ به کشورهای عربی که اسرائیل را به رسمیت می شناسند و روابط با آن را عادی می کنند ، رحم نمی کند ، زیرا مردم این مسئله را فراموش نمی کنند.

به گزارش پرتال پارسی ، به نقل از عربی 21 ، اسماعیل هنیه رهبر حماس در مصاحبه ای با دیوید هرست ، سردبیر وب سایت خاورمیانه و روزنامه نگار انگلیسی درباره موضوعات مختلف در امور فلسطین به طور مفصل صحبت کرد.

عادی سازی

هانی در مورد هرگونه توافق نامه صلح اخیر بین امارات و بحرین تحت رژیم صهیونیستی ، هانی گفت: “هر توافقی که توسط یک کشور عربی با اسرائیل انجام شود ، در نهایت تهدیدی برای آن کشور خواهد بود.”

وی گفت: “ما رهبران اسرائیل را بهتر از آنها می شناسیم و می دانیم که اسرائیلی ها چه فکر می کنند.” ما می خواهیم به برادران خود در امارات بگوییم که این توافقات در نهایت به آنها آسیب خواهد رساند ، زیرا مهمترین چیز برای اسرائیل دستیابی به یک وضعیت نظامی و اقتصادی نزدیک به ایران است. آنها از کشور شما به عنوان دروازه استفاده می کنند و ما نمی خواهیم اسرائیلی ها از امارات به عنوان “سکوی پرتاب” استفاده کنند.

هانیه امارات را برادرانی توصیف کرد که در طول تاریخ از آرمان فلسطین حمایت کرده اند و گفت که منتظر روزی است که حماس شاهد انصراف از توافق از سوی امارات باشد.

وی گفت: “پروژه صهیونیستی یک پروژه توسعه ای است که هدف آن ایجاد” اسرائیل بزرگ “است. ما نمی خواهیم امارات ، بحرین یا سودان ابزاری برای این پروژه باشند. تاریخ پر از مهربانی نیست ، مردم فراموش نمی کنند.

ماه گذشته به دنبال امضای توافقنامه صلح بین امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید ، گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه عربستان سعودی در حال آماده سازی برای پیروی از نزدیکترین متحدان خود در خلیج فارس است ، وجود دارد.

در همین راستا ، بندر بن سلطان که بیش از 30 سال به عنوان سفیر عربستان سعودی در واشنگتن فعالیت می کرد ، اخیراً رهبران فلسطین را “مالباخته” توصیف کرد که به طور منظم فرصت های سازش با رژیم صهیونیستی را از دست می دادند. نظرات تحلیلگران نشان دهنده موقعیت محمد بن سلمان ، وارث تاج و تخت عربستان است.

توافقنامه ملی

هانیه در مورد روند آشتی ملی فلسطین گفت که در نتیجه مذاکرات با فتح تغییرات مثبتی در کرانه باختری رخ داده است.

“ما شاهد تغییرات مثبتی هستیم. من نمی خواهم بیش از حد خوش بین باشم ، اما این مزایای خود را دارد. چالش ها بسیار زیاد است و ما هنوز در مرحله انجام کار هستیم. ” ما در ابتدای راه هستیم. “

هانی در مورد موضع حماس در مورد اسلو گفت: اسلو به زندگی امضا کنندگان ، نخست وزیر اسرائیل ، ییتزاک رابین و رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین ، یاسر عرفات پایان داد.

هانیه گفت: وقتی حماس در سال 1967 سند سیاسی صادر كرد و قصد خود را برای پذیرش یك كشور مبتنی بر مرزها اعلام كرد ، حقوق فلسطینیان را نادیده گرفت و احترام به این حقوق را ضروری دانست.

هانیه در مورد انتخابات گفت که حماس و فتح قصد دارند از طریق یک لیست مشترک در انتخابات فلسطین شرکت کنند.

تبادل زندانیان

هانی درباره تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی تأیید کرد: “مصر در حال حاضر با اسرائیل برای تبادل اسرا در حال مذاکره است و هیئت مصری خواسته های حماس را به طرف دیگر سوق داده است ، حماس هنوز منتظر” پاسخ صریح “است. .

وی با تأکید بر اینکه حماس آماده مقاومت در برابر هرگونه حمله جدید به غزه است ، هشدار داد که هرگونه جنگ آینده برای رژیم صهیونیستی پرهزینه خواهد بود.

هانی گفت: “توانایی های حماس طی شش سال به طور قابل توجهی بهبود یافته است و ما دشمن را غافلگیر خواهیم کرد.” بنابراین تصمیم برای جنگ برای اسرائیل آسان نیست و هزینه های آن سنگین خواهد بود.

وی با اشاره به اشغال سرزمین های فلسطین و تقاضای یهودیان مستقر برای بازگشت به “سرزمین های ساکن اجدادشان” گفت: “این سرزمین قبل از آنها به ما تعلق داشت.” ما هرگز سرزمین مادری خود را به دشمن نخواهیم داد و بخشی از قلمرو آن را نیز نخواهیم داد. ما برای آزادی او از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و اگر در این کار کوتاهی کنیم ، مطمئناً نسل های آینده این کار را خواهند کرد.

وی افزود: اسرائیل ثابت کرده است که با توافق اسلو به دنبال صلح نیست. ماهیت رژیم صهیونیستی این است که این رژیم می خواهد بدون کوچکترین احترامی به حقوق بشر و قوانین بین المللی قدرت را به زور به دست بگیرد. آنها فقط به قدرت اعتقاد دارند.

در انتخابات آمریکا ، هانی حماس پیروزی جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا را نادیده می گیرد ، اما دونالد ترامپ را بدترین رهبر تاریخ آمریکا می داند.

وی نتیجه گرفت که سیاست خارجی ایالات متحده با تغییر رئیس جمهور تغییر نخواهد کرد ، زیرا ریشه های عمیقی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا