بین الملل

همکاری‌های پارلمانی محور دیدار مقامات ازبکستان و قزاقستان

به گزارش خبرنگار آنلاین پرتال پارسی نیوز در تاشکند ، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان ومولان رئیس سنا قزاقستان در تاشکند شیمبائف درباره موضوعات گسترش بیشتر همکاری بین پارلمانی بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار ، رئیس جمهور ازبکستان از سطح بالای روابط دوستانه ، حسن همجواری و مشارکت استراتژیک بین ازبکستان و قزاقستان و ارتباطات مثمر ثمر در بالاترین سطح ابراز خرسندی کرد.

رئیس مجلس سنا قزاقستان از رئیس جمهور ازبکستان به دلیل استقبال گرم و آرزوهای خوب “کسیم” تشکر کرد. ژامرت “تاكایف” به رئیس جمهور قزاقستان اطلاع داد.

در این دیدار همچنین موارد گسترش بیشتر همکاری های جامع بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تأکید شد که به منظور از بین بردن عواقب کلی ناندمی مبادلات فعال در سطح دولت ، منطقه و تجارت ادامه دارد. از ابتدای سال جاری تاکنون 40٪ گردش تجاری بین دو کشور افزایش یافته است. پروژه های بزرگ همکاری در زمینه های مهندسی ، منسوجات ، حمل و نقل ، جهانگردی و سایر بخش های اقتصادی در حال اجرا است.

طرفین در حال تعیین دستور کار همکاری دوجانبه بین پارلمان های ازبکستان و قزاقستان ، ارتقا initiative ابتکارات جدید و پروژه های خاص با مشارکت مقامات منطقه ای و محافل تجاری و همچنین موضوعات منطقه ای و بین منطقه ای هستند.

قزاقستان اکنون یکی از بزرگترین شرکای تجاری ازبکستان است.

در حال حاضر ، 260 شرکت سرمایه گذاری شده در قزاقستان در ازبکستان فعالیت می کنند که شامل 192 شرکت سهامی و 37 شرکت سرمایه گذاری 100٪ در قزاقستان در صنایع ساخت و ساز ، کشاورزی ، تجارت ، مواد غذایی ، فلزکاری و مهندسی است.

دفاتر نمایندگی 3 شرکت قزاقستانی نیز توسط وزارت روابط اقتصادی ، تجارت و سرمایه گذاری ازبکستان به ثبت رسیده است.

براساس وزارت خارجه ازبکستان ، قزاقستان استقلال خود را در 23 اکتبر 1992 به رسمیت شناخت و در همان روز روابط دیپلماتیک بین دو کشور را برقرار کرد.

پایان پیام /.


دکمه بازگشت به بالا