اقتصادی

هفته درخشان طلای سیاه – پرتال پارسی

در معاملات روز جمعه قیمت نفت اندکی کاهش یافت ، اما هفته ای افزایش یافت ، زیرا داده های اقتصادی در ایالات متحده و چین بهتر از حد انتظار بود و نگرانی ها در مورد افزایش Covid 19 در سایر اقتصادهای بزرگ را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با 17 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 66.77 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت که در چهار روز معاملات گذشته افزایش یافته است ، در یک هفته 6 درصد رشد داشته است.

وست تگزاس اینترمدیت با 33 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 63.13 دلار در هر بشکه رسید که نسبت به هفته قبل 6.4 درصد رشد داشت که بزرگترین سود هفتگی از 26 فوریه است.

ارقام رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول سال 2021 18.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است. این رقم پیش از انتظارات مثبت اقتصاد ایالات متحده در روز پنجشنبه ، که نشان دهنده افزایش قابل توجه خرده فروشی و کاهش تعداد افراد متقاضی بیمه بیکاری است ، بهتر از حد انتظار بود.

جان كیلدوف ، یك شركت در Aegin Capital در نیویورك ، گفت كه داده های اقتصادی این هفته بسیار قوی است ، اما هنوز نگرانی هایی در مورد اپیدمی كوید وجود دارد كه بر پیش بینی تقاضا تأثیر می گذارد.

آژانس بین المللی انرژی و اوپک هفته گذشته پیش بینی خود را در مورد افزایش تقاضای نفت در آخرین گزارش ماهانه خود بیان کردند و گفتند برخی از اقتصادها بهتر از حد انتظار هستند. این پیش بینی ها نیز توسط ذخایر نفتی ایالات متحده پشتیبانی شد ، که نشان می داد با رسیدن فعالیت پالایش به 5.9 میلیون بشکه ، ذخایر نفتی آمریکا در حال کاهش است.

در همین حال ، گزارشی از خدمات انرژی Bakerhouse در روز جمعه نشان داد که تعداد سکوهای نفت و گاز در ایالات متحده هفته گذشته با هفت مورد افزایش به 439 دستگاه رسیده است. تعداد سکوهای نفتی با هفت حلقه 344 دکل و تعداد سکوهای گاز 94 رینگ افزایش یافت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده تخمین می زند که تولید نفت در ایالات متحده در هفته منتهی به 9 آوریل به 100000 بشکه در روز افزایش یابد. آژانس پیش بینی می کند تولید نفت ایالات متحده در سال جاری به 11.4 میلیون بشکه در روز برسد.

همه اقتصادها در حال بهبود نیستند. صدراعظم آلمان در روز جمعه گفت که موج سوم در هند به یک رکورد جدید رسیده است ، موج سوم بیماری همه گیر ویروس کرونا به کشور برخورد کرده است.

اد مويا ، مدير تحقيقات OANDA در آمريكا ، گفت: “با وجود افزايش هفتگي ، ممكن است قيمت هاي نفت كاهش يابد تا خطرات مرتبط با مشكلات موجود در سويه هاي جهش يافته ويروس كرونا و بيماري كوويد 19 را نشان دهد.”

قیمت نفت سال گذشته به دلیل کاهش تولید از اوپک و متحدانش بهبود یافت. قرار است بخشی از تجهیزات اوپک پلاس بین ماه های مه و ژوئیه کاهش یابد و وزرای نفت این گروه در تاریخ 28 آوریل برای تصمیم گیری در مورد سیاست تولید خود دیدار می کنند.

رویترز گزارش داد ، الكساندر نواك ، معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه گفت كه اوپك و متحدانش به تدریج تولید نفت را از ماه مه تا ژوئیه از سر می گیرند. نواک افزود که وزارت انرژی روسیه آماده است تا از محدودیت های صادراتی محصولات نفتی برای تقویت بازار داخلی حمایت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا