اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با وجود روند نزولی در بازارهای جهانی طی هفته گذشته، قیمت هر اونس جهان در برابر دلار از روز گذشته (پنجشنبه) افزایش چشمگیری داشته است. 20; با این حال، کاهش شدید تقاضای بازار و کاهش اونس اولیه جهانی منجر به کاهش جزئی در بازار داخلی سکه و طلا شد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با پرتال پارسی، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: از ابتدای هفته تا چهارشنبه، اونس جهانی طلا روند نزولی را طی کرده است. به هشت دلار کاهش خواهد یافت اما از دیروز (پنجشنبه) اونس جهانی طلا به یکباره به 4 دلار رسید. بنابراین در هفته گذشته 4 دلار افزایش داشت.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از سوی دیگر بازار ارز نیز در هفته جاری شاهد نوسانات نرخ ارز بود اما تاثیری بر قیمت سکه طلا نداشت.

وی گفت: در مجموع هفته آرام و با ثباتی را در بازار داخلی و سکه شاهد بودیم. این هفته یکی از هفته هایی بود که تقاضا و مبادله به حداقل خود رسید که کمترین میزان در دو ماه اخیر است. پس از کاهش شدید تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه و پیشی گرفتن تعداد فروشندگان از خریداران، موجب آرامش و ثبات در بازار داخلی شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تغییرات قیمتی در هفته گذشته گفت: سکه، نیم سکه و ربع سکه قدیم هر کدام ۳ هزار تومان کاهش یافت و سکه تمام بهار قدیم تا پایان هفته ۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۳ هزار تومان و ربع قیمت گذاری شد. سکه ها 3 میلیون و 50 هزار جلد. سکه هات بدون تغییر 2 میلیون و 150 هزار تومان باقی ماند.

بذرافشان ادامه داد: هر گرم طلای 3 عیار با افت 150 تومانی یک میلیون و 3 هزار تومان و هر گرم طلای 5 عیار نیز با افت حدود 5 تومانی پنج میلیون و 3 هزار تومان برآورد شده است. حباب سکه نیز با کاهش حدود 4 هزار تومانی نسبت به هفته های گذشته از حدود 40 هزار تومان به 3 هزار تومان رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا