اقتصادی

هشدار گمرک به ۱۱۰ واردکننده کامیون

ایران به 110 واردکننده هشدار داده است که با شروع ترخیص کالا از گمرک و واردات ، ترخیص را تا یک ماه دیگر ادامه دهند. در غیر این صورت ، کامیون ها بدون مراقبت رها می شوند.

به گزارش پرتال پارسی ، سرانجام انتصاب و نظافت حدود 6000 کامیون وارداتی تحت نظر در دستور کار قرار گرفت و نظافت از امروز آغاز شد. با این حال ، با شروع ترخیص و فرصت یک ماهه ای که در این زمینه در اختیار مقامات ذیربط قرار گرفت ، ایران به واردکنندگان گمرک اطلاع داد که در اسرع وقت ظرف یک ماه به مراحل خود ادامه می دهد.

بر اساس نامه معاونت فنی گمرک و اطلاع 110 واردکننده ، مطابق دستور و تأیید دادستان ، کلیه مسائل ، مشکلات و تأخیر در فروش کامیون های وارداتی مطابق مقررات مربوط رفع شد. اطلاع از سازمانهای مربوطه سپرده گذاران رسوبات گمرکی کشوری که سفارش ثبت شده است باید کالا را تا 27 نوامبر با رعایت کلیه مقررات مربوط به گمرک ترخیص کنند.

به عبارت دیگر ، اشاره شد که گمرکات اجرایی موظفند اظهارنامه غفلت شده کامیون های غیرمجاز را از 29 نوامبر تهیه و ارسال کنند ، بنابراین آنها می توانند مطابق قوانین حل و فصل شوند.

از سوی دیگر به واردکنندگان اطلاع داده شده است که در صورت وجود مشکل در ترخیص کامیون های مربوطه از گمرک ، موظفند کتباً به گمرک ایران اطلاع دهند ، در غیر این صورت عدم ترخیص کامیون های وارداتی توجیه نخواهد شد. ماه های سپرده این مورد پذیرفته نمی شود و پس از یک ماه مطابق قوانین رد شده ، اسامی واردکنندگانی که در این زمینه شکست خورده یا تأخیر داشته اند به مراجع ذیصلاح از جمله دادستانی گزارش می شود. جهت اطلاع عموم

این هشدار زمانی مطرح شد که ایران اخیراً به مقامات گمرک معافیت یک ماهه از کامیون ها برای حل مسئله ترخیص محموله داد و به این ترتیب به صاحبان کالا اجازه داد تا مجوز بگیرند.

موضوع کامیون های وارداتی به تصمیم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باز می گردد ، در همین راستا در سال 2009 و مطابق ماده 30 قانون برنامه های توسعه پایدار ، وزیر وقت شرایط واردات این کامیون ها را اعلام کرد. وزارت حمل و نقل و صنعت ، معدن و تجارت باید در اطلاعیه شرایط واردات ، از جمله خط تعرفه کامیون های وارداتی ، نحوه واردات آنها ، کامیون های خراب ، مجوزهای قانونی و نظارتی و همچنین تأیید را قید کند. این منبع کامیون است

با این حال ، ترخیص این کامیون ها عمدتا به دلیل اختلاف نظرها و اختلاف نظرهای بین مقامات به تعویق افتاد تا این که با ورود دادستانی موانع برطرف شد و دستگاه ها موظف شدند ظرف یک ماه دستورالعمل صادر کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا