سلامت و تندرستی

هشدار درباره عوارض خطرناک دستکاری در تاریخ تولد نوزاد

بورسیه ارتوپدی بیمارستان شهدای تجریش به والدین هشدار داده است كه تداخل در تولد نوزاد می تواند منجر به عوارض دائمی ، ناتوانی و حتی مرگ شود.

به گزارش پرتال پارسی دکتر پریچهر پورانساری ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، با اشاره به اینکه مدت حاملگی در انسان 280 روز یا 40 هفته است ، خاطرنشان کرد: زایمان طبق دستور پزشک تعیین می شود. با این حال ، این زایمان برنامه ریزی شده در پایان هفته 39 بارداری توصیه می شود و هرگز قبل از هفته 39 توصیه نمی شود.

به گفته پزشک ، نوزادانی که قبل از 39 هفته به دنیا می آیند در معرض تعدادی از عوارض بدون وجود نشانه یا در موارد اضطراری هستند ، به ویژه عوارض تنفسی و سندرم به نام اختلالات تنفسی که این بیماری در نوزادان از هفته 37 تا 39 بیشتر مشاهده می شود. آنها هفته تولد خواهند بود.

این متخصص زنان و زایمان گفت: بعضی اوقات فشار تنفسی در برابر درمان بسیار مقاوم است و به درمان معمول نوزادان پاسخ نمی دهد ، متأسفانه به درمان معمول نوزادان منجر نمی شود. مرگ و میر نوزادان.

پورانساری به والدین هشدار می دهد که باید از ادامه بارداری در هنگام زایمان خودداری شود ، مگر در مواردی که زندگی مادر و جنین به خطر بیفتد.

یک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان شهدای تجریش که توصیه نمی کند زایمان زودتر از 39 هفته باشد توصیه می کند: متأسفانه این روزها والدین می خواهند تولد کودک را در یک ساعت و روز مشخص جشن بگیرند. یک هفته کامل چیز خوبی نیست ، به هیچ وجه علمی نیست و به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پورانساری در پایان سخنان خود به والدین هشدار داد که “عوارض تنفسی در نوزادان نارس علاوه بر ایجاد عوارض دائمی و ناتوانی در نوزادان ، یک بار اقتصادی جدی بر دوش خانواده و جامعه است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا