بین الملل

هشدار آمریکا و کره جنوبی به پیونگ‌یانگ درخصوص آزمایش اتمی

کره جنوبی و آمریکا هشدار داده‌اند که در صورت انجام آزمایش هسته‌ای، کره شمالی با پاسخ «قاطعانه» مواجه خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که نشست گروه مشورتی و راهبردی بازدارندگی آمریکا و کره جنوبی پس از پنج سال وقفه در سئول برگزار شد و دو طرف در بیانیه مشترکی نسبت به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ هشدار دادند. این دیدار در حالی برگزار شد که کره شمالی برای هفتمین آزمایش هسته ای خود آماده می شود.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده و کره شمالی به صراحت اعلام کرده اند که هرگونه آزمایش هسته ای کره شمالی با پاسخ قاطع و قاطع مواجه خواهد شد.

در این بیانیه، ایالات متحده بر تعهد قوی و تزلزل ناپذیر خود برای استفاده از طیف کامل دفاع موشکی، متعارف، هسته ای و سایر قابلیت های نظامی پیشرفته برای ارائه بازدارندگی گسترده تاکید کرد.

کیم سونگان، مشاور امنیت ملی کره جنوبی نیز اخیرا گفته است که او و همتایان آمریکایی و ژاپنی اش توافق کرده اند که اگر کره شمالی یک آزمایش هسته ای دیگر انجام دهد، این بار با واکنش ملایمی مواجه نخواهد شد.

کره شمالی اعلام کرده است که قانون جدیدی را تصویب کرده است که در آن ارتش این کشور را ملزم می کند در صورت تلاش این کشور برای برکناری کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، حمله هسته ای پیشگیرانه انجام دهد.

این قانون کره شمالی را به عنوان یک کشور مجهز به سلاح هسته‌ای اعلام و معرفی کرد و پیونگ یانگ می‌گوید کیم جونگ اون هرگز از سلاح‌هایی که برای مقابله با آمریکا نیاز دارد دست نخواهد کشید.

با این حال، کیم یو جونگ، خواهر رئیس جمهور کره شمالی، پیشنهاد سئول برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در ازای خلع سلاح هسته ای را «آزادی» توصیف کرد و گفت که هرگز «طرح جسورانه» پیونگ یانگ را نمی پذیرد. همسایه جنوبی

کره شمالی در سال جاری دست کم 18 آزمایش تسلیحاتی و پرتاب موشک بالستیک انجام داده است که نشان از افزایش زرادخانه هسته ای و موشکی این کشور دارد.

310310

دکمه بازگشت به بالا